Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در شرایطی که تجارت خارجی بیشتر فعالیت اقتصادی این استان را شامل می‌شود هم اکنون قدرت رقابت‌پذیری بنادر استان بوشهر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در مقایسه با سایر بنادر بویژه در جنوب کشور پایین و نیازمند افزایش است.

خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به عنوان یکی از مشکلات صادرکنندگان می‌توان با ایجاد مبادلات پایاپای و تهاتر کالا (با ایجاد بازارچه های مرزی در این مناطق و رعایت الزامات بهداشت و استاندارد) بدون ثبت سفارش مبادرت به تامین مایحتاج عمومی و حتی مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی را نیز تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ملاحظه‌های سیاسی و اقتصادی بوشهر با کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد این بندر می‌تواند به عنوان پایلوت طرح تهاتر در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و حمل مسافر انتخاب شود.

 رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص و برگزاری جام جهانی در کشور قطر این ظرفیت اهمیت موضوع یاد شده را دوچندان می‌کند.

گزدرازی تاکید کرد: لغو استثناهای ۲۰ درصد سو تخفیف بازرگانی از خواسته  بحق فعالان عرصه بازرگانی و تجارت استان بوشهر است زیرا به طور قطع این مهم احیا کننده بندر بوشهر خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی استان بوشهر در حوزه خدمات و بازرگانی است که چنین آماری ضرورت رونق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در این استان را دوچندان کرده‌است.

گزدرازی گفت: در این ارتباط لغو همه محدودیت‌های ثبت سفارش از قبیل تعیین سقف و اعمال سابقه که از عوامل مخل کسب و کار در استان بوشهر است، ضروری است.

وی در باره حذف محدودیت برای تعیین کد واردات بیان کرد: با توجه به تنوع و گستردگی کار بازرگانان شایسته نیست که با ایجاد محدودیت تعداد کد کالاهای وارداتی باعث افت و تنزل ‌شان بازرگان و ایجاد کمبود کالا و ترویج گرانی در جامعه شود.

گزدرازی اظهارداشت: ایجاد پایانه صادرات موادمعدنی با سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو  به صورت هولدینگ و مشارکت بخش خصوصی از درخواست‌های مهم در حوزه فعالیت‌های معدنی استان بوشهر است.

وی یادآور شد: منابع طبیعی و محیط زیست در چند سال اخیر با بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های متقاضیان مخالفت می‌کنند که این مهم شاید یکی از موانع شکوفایی کامل ظرفیت معدنی استان باشد.

گزدرازی ادامه داد: در این ارتباط انتظار است ظرفیت یابی معادن استان بوشهر به درخواست شرکت ایمیدرو توسط سازمان زمین شناسی انجام پذیرد.

وی در ارتباط با حوزه صنعت گفت: مشکل عمده و اصلی حوزه صنعت کشور کمبود نقدینگی و بدهی‌های معوقه همراه با جریمه‌های زیاد و ضعف در سرمایه‌گذاری با توجه به تغییرات نرخ دلار است.

گزدرازی ادامه داد: در این زمینه جهت‌دهی منابع پولی و ارزی کشور به سمت فعالیت‌های مولد با نظارت کامل و دقیق حائز اهمیت ویژه‌ای است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ایمیدرو اتاق بازرگانی ایران تکمیل زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، می‌گوید هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه‌ی مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر» هستند.

آقای ری که این اظهارات را روز پنجشنبه در سخنرانی خود در دانشگاه وندربیلت بیان کرده همچنین اضافه کرد که کارزاری از حملات سایبری از گروه‌های هکری چینی، با موفقیت تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه انرژی، آب، ارتباطات و دیگر بخش‌های حیاتی و حساس از جمله ۲۳ اپراتور خط لوله  را مورد هدف قرار داده‌اند.  

او همچنین در ادامه با اشاره به درگیری‌های مدرن و پیدایش تهدیدات نوظهور گفت: «چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان انتخابی خود است و برنامه این کشور این است که با ایجاد ضربات به زیرساخت‌های نظامی ما در کشور هراس ایجاد کند.»

آقای ری همچنین اضافه کرد که تعیین دقیق هدف چین و اینکه آیا در راستای آسیب رساندن به بازدارندگی آمریکا برای دفاع از تایوان باشد، مشکل است. 

چین تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌شناسد و استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکید دارد که باید به سرزمین مادری بازگردد. این در حالی‌است که تایوان با ادعای حاکمیت چین مخالف است و می‌گوید که تنها مردم این جزیره هستند که می‌توانند آینده خود را تعیین کنند. 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شده بود که عملیات گروه‌های هکری موسوم به «طوفان ولت» به این کشور ارتباطی ندارد و بخشی از مجموعه تلاش‌های باج‌گیرانه گروه‌های تبهکارانه است. سفارت این کشور در آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برخی در آمریکا از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و متهم کردن چین استفاده می‌کنند و تلاش دارند مسائل امنیت سایبری را به موضوعی سیاسی برای حمله و متهم کردن چین تبدیل نمایند. 

 ری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرده که هکرهای چینی با شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرورهای شخصی در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های مخرب سایبری خود را پنهان نمایند. پیش از این چندین شرکت کامپیوتری همچون گوگل و مایکروسافت هم فعالیت «هکرهای طوفان ولت» را به چین منتسب کرده بودند.

 

دیگر خبرها

  • منشاء صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها