Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:13:50 GMT

افزایش ناگهانی سرعت باد در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۴۳۶

افزایش ناگهانی سرعت باد در تهران

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش ناگهانی سرعت باد طی امروز (۲۸ مهر) افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۲۸ مهر) برقراری شرایط جوی آرام و آسمان ابری همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر می‌شود و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رشد ابرناکی و وزش باد همراه با بارش‌های پراکنده در پاره‌ای از مناطق، احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا وجود دارد ولی با افزایش ناگهانی سرعت باد طی برخی ساعات در مناطق مستعد گسیل گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق دور از انتظار نیست همچنین با کاهش سرعت باد در اواخر وقت امروز و کاهش ناپایداری جوی در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. هر چند با توجه به شرایط جوی میزان کمتری خواهد داشت.

با تداوم شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۲۹ مهر) همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

کاهش ابرناکی و حاکمیت جو پایدار در بعد ازظهر فردا شرایط را برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌کند به‌طوری‌که فردا شب در ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها در اکثر مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای پایتخت نیز هم‌اکنون با میانگین ۹۷ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا هوای ناسالم برای گروه های حساس وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (3 اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قراردارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین 77 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین 82  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا