Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی زندی‌فر» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جابه‌جایی زائران اربعین امسال نسبت به سال قبل از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان ۵۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: زائران اربعین از این استان در قالب ۸۴۵ سفر به استان ایلام و خوزستان منتقل شدند که ۷۵ درصد این سفرها با اتوبوس و ۲۵ درصد با مینی‌بوس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار و ۵۸۵ زائر نیز از ابتدای مهرماه تا کنون در قالب ۷۱۶ سفر از استان مرکزی به شهر مهران حمل شده‌اند.

زندی‌فر گفت: سه هزار و ۵۳۵  زائر ابا عبدالله الحسین(ع) در این مدت در قالب ۸۴۵ سفر به استان خوزستان حمل شده اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ دستگاه وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای شامل ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس وظیفه خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را در اربعین امسال برعهده داشتند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: هشت میلیون و ۴۰۹ هزار تردد از ۱۷مهر ماه جاری در جاده‌های این استان به ثبت شد که بیش از ۹۰۲ هزار تردد از ۲۷ مهرماه جاری و روز اربعین بود.

زندی‌فر ادامه داد: شمار وسایل به ثبت رسیده در روز اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد:  ۱۳۵ هزار و ۸۴۶ وسیله نقلیه در این مدت به استان وارد و ۱۳۲ هزار و ۳۷۶ وسیله نقلیه نیز خارج شده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده‌های استان ۸۷ کیلومتر بر ساعت و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل ۱۵ درصد بوده است.
زندی‌فر اظهار داشت: ‏پرترددترین جاده‌های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه ساوه به تهران با ۲ هزار و ۳۰۶، آزاد راه همدان به ساوه با یک‌هزار و ۶۹۸ و بروجرد به اراک با یک‌هزار و ۶۶۶ وسیله نقلیه بوده است.
وی افزود: بیشترین میانگین سرعت تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به وسایل‌ نقلیه در آزادراه تهران به ساوه با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، سلفچگان به اراک با ۱۰۶ و آزادراه ساوه به تهران با ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: محور دلیجان به سلفچگان با ۳۵ درصد محور آزادراه ساوه تهران ۲۷ درصد، محور سلفچگان دلیجان  با ۲۶ درصد و بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در سال جاری داشته‌اند.
زندی فر خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور در این مدت ۱۴ درصد بود که این مهم در مسیرهای عبور جاده‌ای استان مرکزی ۱۵ درصد گزارش شده است.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

 روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای این استان تردد می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر

          سرهنگ هادی امیدوار افزود: همه تلاش کردند تا نوروز امسال زائران ایمن تردد داشته باشند. در ایام نوروز برای سفر‌های نوروزی در سطح کشور تلاش شد و این تلاش‌ها نیز در خراسان رضوی وجود داشت. اما برکتی که در کار ما وجود دارد بنا به لطف و نظر خداوند و علی بن موسی الرضا(ع) است.   وی گفت: مسیر‌های منتهی به حرم به گونه‌ای است که حدود ٩۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل و نقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند. مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار سختی است تلاش می‌شود تا مدیریت به درستی انجام شود.   رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: امسال در حوادث ترافیکی درون شهری ٨ نفر جان باختند. کنترل این تعداد زائر به لطف و نظر آقا علی بن موسی الرضا (ع) بود.   سرهنگ امیدوار تاکید کرد: ما در نوروز امسال پیش بینی کرده بودیم که سفر‌ها کاهش می‌یابد، اما سفر‌ها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود. در ایام نوروز جرائم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داشت همچنین پنج میلیون نفر را در خیابان‌های منتهی به حرم در شب‌های قدر مدیریت کردیم.

دیگر خبرها

  • تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی