Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از ساخت‌و سازهای صورت گرفته در نواحی ۶ و ۷ منطقه ۱۸ در محدوده شهر تهران است و این ساخت‌و سازها غیرمجاز بوده و متاسفانه شهرداری‌های شهرهای همجوار مجوز ساخت و ساز در حریم تهران را صادر می‌کنند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌  افشین حبیب‌زاده در یکصد و هفتاد و دومین جلسه  شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران، اظهار کرد:  براساس مواد 1 ، 2 و 12 قانون «تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی، شهرداری‌ها در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را به عهده دارند و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این حریم  به عنوان تجاوز به حقوق عمومی، جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی به عمل آمده از سوی کارشناسان معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران، برخی از ساخت‌وسازهای صورت گرفته در نواحی 6 و 7  منطقه 18 در محدوده حریم شهر تهران است. در دو ناحیه یاد شده با وجود آنکه خدمات شهری لازم از سوی شهرداری تهران به شهروندان ارائه می‌شود، اما به دلیل هم‌مرز بودن با شهرهای شهرقدس، چهاردانگه و اسلامشهر، برخی با مراجعه به شهرداری این شهرها مجوز ساخت‌وساز در حریم تهران را دریافت می‌کنند که به محض ورود شهرداری تهران برای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، برخی مدیران شهرهای هم‌مرز با این نواحی مانع اجرای قانون در حوزه مدیریت شهری تهران می‌شوند.  

حبیب‌زاده از شهردار تهران خواست ضمن بررسی موضوع، با هماهنگی با نهادهای ذی‌صلاح از جمله قوه قضاییه از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران جلوگیری کند.

شیوه‌نامه بهینه سازی حریم شهرستان تهران قانونی است20 درصد جمعیت ایران در حریم تهران مستقر می‌شوندتشکیل کمیته مشترک خدمت رسانی به ساکنان حریم تهران و ریتدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها

رییس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.   به گزارش ایسنا، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علیرغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.   وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود، اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است. نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آن‌ها دهن کجی به اصول معماری است.   وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم