Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی از دانش آموزان خواست تا با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده و شرکت جستن در فعالیت‌های مفرح تربیت‌بدنی مدارس و برنامه‌های ورزشی محلات، سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، از ۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت‌بدنی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی با اشاره به اینکه در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش آموزان کشور شود.

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

فَبادِروا بِصِحَّهِ الاجسامِ فی مُدَّةِ الاعمارِ

«در طول عمر، در حفظ سلامت جسم خویش کوشا باشید» حضرت امام حسین (ع)

در همزمانی هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اربعین حسینی؛ شمیم جوانمردی، آزادگی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، شجاعت و ایثارگری، گستره جامعه ورزش کشور را عطرآگین کرده است. سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با تأکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از برنامه‌های جذاب، شاداب و پرطرفدار تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی فراهم آورده است و در سایه آموزه‌های آن، تربیت‌بدنی نقش تعیین‌کننده‌ای در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامت و شادابی دانش آموزان ایفا خواهد نمود.

در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است. این پدیده نه ‌تنها سواد حرکتی این نسل را تنزل داده است. بلکه کاهش سن ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و گسترش آن، هشداری جدی پیش روی رهبران و سیاستگذاران جوامع نوین قرار داده است.

وزارت آموزش‌وپرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش آموزان کشور شود. بدیهی است، توسعه و ارتقای پایدار تربیت‌بدنی و ورزش در سطوح ملی و بین‌المللی کلیه کشورها، ریشه در تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد. در کشور ما نیز، ریشه و بنیان شجره ورزش همگانی و قهرمانی را باید در تربیت‌بدنی آموزشگاهی جستجو نمود.

ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، بی‌شک معلمان و مربیان سخت‌کوش و شریف تربیت‌بدنی به‌عنوان رکن اصلی، نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد و استقرار جنبش ملی ورزش دانش‌آموزی کشور دارند که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌نمایم.

 از دانش آموزان گرامی و فرزندان خویش نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده و شرکت جستن در فعالیت‌های مفرح تربیت‌بدنی مدارس و برنامه‌های ورزشی محلات، سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

از والدین گرامی انتظار دارم همچون گذشته، با دغدغه داشتن فرزندانی بااخلاق، سالم، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا مسئولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس و خودباور، حمایت لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی به عمل‌آورند.

از مدیران پرتلاش مدارس سراسرکشور و همچنین از سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثر درخواست می‌نمایم برای داشتن یک ملت فعال و پرافتخار از تربیت‌بدنی دانش آموزان قویا حمایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام حسین دانش آموزان سرمایه سلامت والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی