Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:20:45 GMT

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۵۸۴

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم

وزیر امور خارجه آمریکا در پی کشته شدن ده‌ها تن از نمازگزاران در انفجارهایی در یک مسجد در استان ننگرهار افغانستان گفت، واشنگتن همچنان به صلح و ثبات در این کشور متعهد باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، روز جمعه مسجدی واقع در منطقۀ "جو دره" در حوزه موسوم به "هسکه مینه" در استان ننگرهار در شرق افغانستان، به هنگام برگزاری نماز جمعه هدف انفجارهایی قرار گرفت که دست کم 69 کشته برجای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله اظهار کرد: آمریکا همچنان به صلح و ثبات در افغانستان پایبند می‌ماند و به مبارزه‌اش با تروریسم ادامه می‌دهد. ما در کنار مردم افغانستان که صرفاً خواستار صلح و یک آینده آزاد از هر گونه اقدامات منزجرکننده خشونت‌آمیز هستند می ایستیم.

سهراب قادری، یک عضو شورای ولایت ننگرهار گفت: این مسجد که ظرفیت میزبانی از بیش از 150 نمازگزار را دارد، به هنگام منفجر شدن بمب‌هایی که در داخل آن کار گذاشته بود، مملو از جمعیت بود.

قادری در جدیدترین آمار از تلفات این انفجارها گفت: ما اجساد 69 تن شامل چند کودک و افراد سالمند را به خانواده‌هایشان تحویل دادیم و حتی ممکن است زیر آوار اجساد بیشتری مدفون باشند.

هر چند که تا کنون هیچ گروه شبه‌نظامی مسئولیت این بمبگذاری را به عهده نگرفته اما دولت افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان را مقصر آن دانسته است.

با این حال سهیل شاهین، سخنگوی طالبان هرگونه دست داشتن این گروه در این انفجارها را رد کرده و گفت: شاهدان عینی گفته‌اند که این انفجارها بر اثر حمله خمپاره‌ای نیروهای نظامی وابسته به دولت افغانستان صورت گرفته اند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، این حمله هدفش تضعیف امید به صلح و آشتی در افغانستان بوده است.

 اخیرا سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر بالغ بر 4313 غیر نظامی در درگیری‌های افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان انفجار در افغانستان مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • فیلم/ دبی همچنان در زیر آب
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟