Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره سوگواره سفر تا صفر با ۱۱ رشته در دانشگاه برگزار می‌شود و هدف این برنامه تبیین حادثه بزرگی که در نگاه تاریخی در قرن‌های گذشته اتفاق افتاده اما در نگاه مذهب شیعه آغازی برای ظهور امام زمان(عج) است تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نقش عموم مخاطبان هنری ادبی و پژوهشی در راستای معرفی این حادثه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم، در ارتباط با نام‌گذاری سوگواره سفر اول اشاره به سفر کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام به سوی کربلا و سفر دوم به بازگشت اسرا و اهل بیت به کربلا برای زیارت اجساد مطهر شهدا در چهلمین روز شهادت در ماه صفر خلاصه می‌شود.

وی افزود: در دوره ششم سوگواره در سطح ملی در پنج بخش و ۱۱ رشته که شامل بخش ادبی، چند رسانه‌ای و فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال خواهد بود و مهلت دریافت آثار تا ۱۵ آذرماه خواهد بود.

داوری سوگواره بر عهده داوران برجسته ملی و بین‌المللی است

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: داوری سوگواره بر عهده داوران برجسته ملی و بین‌المللی در بخش‌های مختلف است و از دوره چهارم که این سوگواره ملی شد باعث شد مخاطبان حرفه‌ای و به نام در تمامی بخش‌های سوگواره حضور داشته باشیم از جمله می‌توان به حضور ۲۰ عکاس بین‌المللی بیش از ۳۰ شاعر آیینی ملی و چند مستندساز به نام کشوری اشاره کرد.

وی با اشاره به بخش دانشگاهیان سوگواره گفت: رشته‌های دانشگاهیان در این سوگواره شامل پادکست، نماهنگ، شبکه اجتماعی اینستاگرام و سیر مطالعاتی هم‌چنین اینفوگرافی و رشته‌های بخش عمومی شامل عکس، شعر و داستان کوتاه، نرم افزار و فیلم کوتاه می‌باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود افزود: محورهای این سوگواره حول محورهای آثار اجتماعی راهپیمایی اربعین، عاشورا و مهدویت، امام شناسی و عاشورا، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلام و عاشورا و نیازهای امروز بشر و هم‌چنین تأثیر عاشورا در مکتب تشیع خواهد بود.

گفتنی است، افتتاحیه این سوگواره هم‌زمان با نخستین روز فعالیت دانشگاه قم و با حضور آیت الله علوی گرگانی به همراه رونمایی از سایت سوگواره بوده و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 4750967

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه قم عاشورا قم اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین مرز شلمچه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند