Web Analytics Made Easy - Statcounter

« واقعیت این است که مسئولان ما در تمام بخش‌های دولتی و حکومتی «جاماندگان» از تحولات اجتماعی جامعه امروز خودمان هستند و باید فکری به حال جاماندگی خودشان بکنند و به این سوال اساسی پاسخ بدهند که چرا نتوانسته‌اند حیات طیبه انسانی را آنطور که در شان نظام جمهوری اسلامی است تحقق ببخشند.»

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اربعین حسینی هم گذشت و دو ماه محرم و صفر که امام خمینی درباره برگزاری عزاداری‌های سنتی در این دو ماه سفارش اکید می‌فرمودند نیز در حال سپری شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر، در ایران به ظواهر شعائر دینی از جمله عزاداری در محرم و صفر و فاطمیه و سایر مناسبت‌ها بسیار بیشتر از گذشته پرداخته می‌شود. علاوه بر راهپیمائی پرتبلیغات اربعین، ابداعاتی از قبیل جاماندگان اربعین، شیرخوارگان حسینی و محسنیه و قاسمیه و... نیز به مناسبت‌ها اضافه شده‌اند و انصافاً به برکت تبلیغات پرحجم رسانه ملی عده‌ای از مردم را نیز جذب کرده‌اند. توجه به ظواهر هم لازم است و نباید آن را نفی کرد اما منظور امام از زنده نگهداشتن محرم و صفر، وسیله قراردادن عزاداری‌ها، برای زنده و سالم نگهداشتن جامعه در پرتو مکتب امام حسین علیه‌السلام و تحقق حیات طیبه موردنظر اسلام است.

بدون اینکه به میزان تاثیرگذاری این ابداعات در تقویت بنیان‌های اعتقاد دینی مردم و تحقق حیات طیبه اسلامی بپردازیم، لازم است به این سوال اساسی پاسخ بدهیم که ارزیابی مسئولان ما از میزان پای‌بندی به تعلیمات دینی و مشخصاً التزام به مکتب امام حسین علیه‌السلام در جامعه ما چقدر افزایش یافته است؟
شاید سوال روشن‌تر این باشد که افزایش چشمگیر و جهشی پرداختن به ظواهر در سال‌های اخیر آیا توانسته میزان پای‌بندی مردم به ویژه نسل جدید به محتوای دین و تعالیم اهل‌بیت بویژه مکتب امام حسین علیه‌السلام را افزایش دهد؟
باید اعتراف کرد که پیدا کردن پاسخ دقیق این سوال کار آسانی نیست و به بررسی‌ها و آمارگیری‌های گسترده‌ای نیاز دارد. بااینحال، در این واقعیت نمی‌توان تردید کرد که مشاهدات میدانی مرتبط با معاشرت‌ها، رفت و آمدها، اظهارنظرها، رویدادهای اجتماعی و عملکردها می‌توانند پاسخی کلی، که تا حدود زیادی مقرون به صحت و قطعیت هستند، به سوال بسیار مهم ما بدهند.
میزان طلاق در جامعه ما که هر روز در حال بیشتر شدن است، مفاسد اقتصادی که روزافزون است، ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، دزدی، سیر صعودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و گسترش بداخلاقی‌ها و اختلافات می‌توانند وضعیت امروز جامعه ما را نشان بدهند. اینها نشانه‌های خوبی نیستند و به روشنی نشان می‌دهند جامعه ما از نظر اعتقادی و ایمانی دچار یک بیماری خطرناک است.
اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمائی، اوضاع بسیار خوبست و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم اینست که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر 5 درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار 5 درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. اینهم قطعی است که نمی‌توان 95 درصد دیگر را در مقابل این 5 درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.
به هیچ وجه نباید به جامعه، با عینک بدبینی نگاه کرد کما اینکه عینک خوشبینی نیز کسی را به واقعیات جامعه نمی‌رساند. رشد فوق‌العاده ناهنجاری‌های اجتماعی که به نمونه‌هائی از آن اشاره کرده‌ایم، باید همه را به ویژه مسئولان نظام را به واقع‌بینی رهنمون شود. واقعیت اینست که مسئولان ما در تمام بخش‌های دولتی و حکومتی «جاماندگان» از تحولات اجتماعی جامعه امروز خودمان هستند و باید فکری به حال جاماندگی خودشان بکنند و به این سوال اساسی پاسخ بدهند که چرا نتوانسته‌اند حیات طیبه انسانی را آنطور که در شان نظام جمهوری اسلامی است تحقق ببخشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند

بیانی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به شرایط این روزهای استقلال و برد این تیم مقابل شمس آذر قزوین تاکید کرد: من به طور کلی اگر بخواهم بگویم مشکل استقلال در خود استقلال است. چرا از اول فصل تا الان مدیریت اختلافات خود با کادرفنی را حل نکرده است!؟ این مساله جای سوال جدی دارد. من و هواداران از این موضوع ناراحت هستیم. مگر می شود از اول فصل این موضوع حل نشده باشد!

او افزود: استقلال در بازی با شمس آذر شانس آورد که با سه گل از حریف جلو بود اگر یک بر صفر یا دو هیچ جلو بعد از آنکه حریف در ۴ دقیقه ۲ گل زد معلوم نبودی چه اتفاقی بیفتاد! این موضوع نشان داد قلب دفاعی استقلال مشکل دارد و اینکه روزبه چشمی بازیکن مدافع آخر نیست و باید درپست هافبک دفاعی یعنی همان شماره شش بازی کند. به اجبار چشمی را در خط دفاع می گذارند. نبود سیلوا قشنگ به چشم می آید. می گویند مصدوم است پزشکان استقلال سریع تر این بازیکن را آماده بازی کنند. چراکه با این وضعیت قطعا استقلال به مشکل می خورد.

وی اضافه کرد: بازی با شمس آذر درس بزرگی برای کادرفنی استقلال بود و دیدند روزبه چشمی برای بازی در خط دفاع نیست. فقط بازی با شمس آذر هم نیست در بازی قبل تر از آن هم دو گل خوردیم تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید هر بازی دو گل بخورد. بازی قبلی چشمی بعد ازخوردن دو گل تقصیرات را بر گردن گرفت. برای اینکه می دانست مقصر است گردن گرفت. در صحنه های که باید حضورداشت نبود. البته شجاعت یک بازیکن است که قبول می کند مقصر است. به هرحال وقتی نتوانید دفاع را مدیریت کنید تمرکزتان برهم می خورد. در بازی با شمس آذر دوتا گل خوردیم فقط خدا رحم کرد با سه گل جلو بودیم وگرنه اگر با یک گل یا دو گل پیش بودیم بازی مساوی می شد یا می باختیم از رسیدن به جام دور می شدیم.

این پیشکسوت استقلال با گلایه از مدیریت استقلال برای حل نکردن مشکلش با کادرفنی گفت: مدیریت باید در کنار کادرفنی قرار بگیرد. چرا تا حالا این مشکل حل نشده! واقعا عجیب است. به دنبال چه هستند!؟

بیانی در خصوص اینکه خطیر اعلام کرده نکونام را برکنار و استراماچونی را جانشین او خواهم کرد گفت: استراماچونی که دو سال است رفته و بحثی در مورد این مربی نیست. الان مدیریت باید با کادرفنی در یک راستا حرکت کند. استقلال یک ملی پوش در ترکیب اصلی تیم ملی ندارد اما با همه این مشکلات صدر جدول است. کار بزرگی کرده اند. اما یک لغزش آنها را از قهرمانی دور می کند. پرسپولیس نشسته و منتظر یک لغزش استقلال است. دارد امتیازات را هم خوب جمع می کند. هر بازی شانس های گل زیادی روی دروازه حریفان ایجاد می کند. حتی در بازی های بیرون از خانه هم پیروز می شود. تمرکز بالای هم دارند اما استقلال مشکلاتی دارد.

او درباره عملکرد خوب پرسپولیس در نقل و انتقلات نیم فصل و خرید بازیکنان باکیفیت گفت: الان دیگر زمان پرداختن به این موضوع نیست. استقلال با همین بضاعت باید در ۶ بازی باقی مانده را با برد پشت سر بگذارد. ضمن اینکه مهم این است استقلال مشکل درونی خود را حل کند و مدیریت، کادرفنی و بازیکنان در یک راستا حرکت کنند. بعدش دیگر دیر می شود. با این همه مشکلات الان صدر جدول است باید از کادرفنی تشکر کرد. هواداران هم در بازی با شمس آذر خیلی خوب استقبال کرده بودند و آنها آمده بودند بگویند ما پشت کادرفنی هستیم و باید به نظر آنها بگذاریم. اگر استقلال با این همه سختی و مشکل قهرمان شود خیلی ارزشمند تر است و برای هواداران یک طمع دیگر دارد.

کد خبر 846019 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها استراماچونی ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار
  • ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند