Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داد که حداقل هزینه مورد نیاز خانوار در امسال در استان تهران برای خانوار‌های دارای مسکن و اجاره نشین به ترتیب ۵.۳ میلیون و ۷.۵ میلیون تومان و در دیگر استان‌ها برای خانوار‌های دارای مسکن و اجاره نشین به ترتیب ۴.۵ میلیون و ۶.۲ میلیون تومان بوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اواخر شهریور امسال نظرسنجی به صورت مصاحبه حضوری با موضوع «دیدگاه مردم در خصوص حذف یارانه پردرآمدها» انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی با حجم نمونه ۴۵۰۹ نفر در نقاط شهری و روستایی کشور انجام شده و قابل تعمیم به کلیه شهروندان بالای ۱۸ سال سراسر کشور است.

۵۱ درصد نمونه مرد و ۴۹ درصد زن بوده‌اند. ۳۰.۸ درصد پاسخ گویان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۴۲.۵ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ ساله و ۲۶.۶ درصد نیز در رده سنی بالای ۵۰ سال بوده‌اند. در یکی از سؤالات نظرسنجی از مردم پرسیده شده است «با توجه به مخارج و هزینه‌ها در محل زندگی شما برای اداره زندگی یک خانواده چهار نفره چه میزان درآمد در هر ماه مناسب است؟».

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد در سناریویی که فرد مالک منزل مسکونی باشد شهروندان به طور میانگین مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در سناریویی که فرد مستأجر باشد مبلغ شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای اداره یک زندگی چهار نفره مناسب دیده‌اند. شایان ذکر است این اعداد برای استان تهران در سناریوی مالک منزل مسکونی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار و در سناریوی مستأجر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون نظرسنجی هزینه خانوار حداقل هزینه نقاط شهری نقاط روستایی پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد