Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:37:38 GMT

هدفگذاری برای ساخت و بهسازی ۳۶۰ واحد بوم گردی در شفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۷۵۰

هدفگذاری برای ساخت و بهسازی ۳۶۰ واحد بوم گردی در شفت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی صبح یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شفت در فرمانداری، اظهار کرد: در سال گذشته برای ساخت و بهسازی ۳۶۰ واحد بوم‌گردی در شهرستان شفت هدفگذاری و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان شفت در حوزه گردشگری و وجود جاذبه‌های طبیعی، سیاحتی و زیارتی، افزود: تاکنون برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات جذب و پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شفت در ادامه تأکید کرد: می توانیم از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شفت در راستای رونق اقتصادی، بهبود معیشت و اشتغال زایی برای جوانان استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کشاورزی و صنعت دو ظرفیت دیگر شهرستان شفت برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی است که باید بدان توجه ‌ویژه‌ای شود، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرای باید تلاش مضاعفی برای جذب تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند زیرا میزان جذب این تسهیلات یکی از معیارها و ملاک‌های ارزشیابی عملکرد دستگاه‌ها است.

محسنی خواستار فعالیت فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی در شهرستان شد و ادامه داد: این افراد می توانند با توجه به اینکه شفت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان محسوب می شود در زمینه احداث کارخانجات کوچک چایسازی، پرورش و فرآوری پیله ابریشم، گل محمدی و تولید گلاب، پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی، بانک نشای برنج و بهره‌برداری چند منظوره از ظرفیت آب بندان‌ها با تشکیل تعاونی از تسهیلات دولتی برخوردار شوند.

کد خبر 4750936

منبع: مهر

کلیدواژه: شفت بوم گردی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین مرز شلمچه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی رضا رحمان نژاد، معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در نشست خبری با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ١٥ درصد صنایع استان جزو صنایع بالادستی هستند افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، صنایع بزرگ استان باید ٥٠ درصد از نیاز‌های خود را از داخل استان خرید و تهیه نمایند و باید زنجیره تامین کالا بین شرکت‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال در خصوص این مصوبه به صورت تشویقی برخورد شد اظهار کرد: اما امسال با شرکت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند، از سوی مراجع ذیصلاح به صورت ترک فعل برخورد خواهد شد؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


رحمان نژاد به عملکرد سال ١٤٠٢ این نهاد اشاره کرد و گفت: پارسال در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته ایم و فقط حدود ٦٥ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سه بانک ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن در قالب تبصره ١٨ طبق سهمیه تخصیص یافته، به صنایع پرداخت شده است.

 

*ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های عملکردی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در ادامه از ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های برنامه‌های این نهاد خبر داد و اعلام کرد: راه اندازی ١٥٤ واحد جدید التاسیس، ایجاد ارتباط بین ٩٠ واحد صنعتی کوچک با صنایع بزرگ، ایجاد ١١ هزار و ٩٠٠ شغل جدید در بخش صنعت، فعال نمودن ٤٤ واحد راکد و غیر فعال، پیگیری تامین ٩٠ مورد مواد اولیه صنایع، ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با ٣٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تفویض اختیار تخصیص سوخت صنایع و روند صدور کارشناسی تا صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: پیگیری ایجاد کلینیک صنعت به منظور عارضه یابی واحد‌های صنعتی به منظور حل مشکلات صنایع نیز امسال در دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید امسال بطور کامل اجرایی می‌شود.

رحمان نژاد به برگزاری ٢٧ جلسه کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تا کنون ٥١ درصد از مجموع ٣٦٨ مصوبات آن، اجرایی شده، ١٥ درصد اجرا نشده و ٣٤ درصد در حال پیگیری است.

 

*ضرورت توسعه صنایع قطعه سازی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس ٢٠٢٤ کرمان طی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد: صنایع قطعه سازی و پلیمر از جمله صنایعی هستند که می‌توان به سرمایه گذاری روی آن‌ها در استان توجه کرد.

او در مورد برنامه‌های سال جدید نیز گفت: پیگیری اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا‌های تولیدی ٣٠٠ واحد تولیدی استان، انعقاد تفاهم نامه با چند بانک به منظور تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک از طریق انتقال حساب‌ها و گردش مالی حساب‌های صنایع بزرگ به استان، ارائه تسهیلات به صنایع راکد، نیمه فعال و تثبیت آمار تولید ١٣٠ واحد تولیدی از جمله این موارد است.

وی اظهار کرد: صنایع استان تا ٢٥ اردیبهشت فرصت دارند تا برنامه تولید و نیاز ارزی خود را از طریق سامانه جامع تجارت اعلام نمایند تا پس از بررسی و پایش مداوم، ارز مورد نیاز بصورت چند مرحله‌ای تخصیص یابد و از خروج ارز از مسیر اصلی تولید جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی