Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:14:15 GMT

حرف های نیش دار ترامپ و رایس بر سر سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۲۰۰

حرف های نیش دار ترامپ و رایس بر سر سوریه

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست‌های ترامپ در خصوص سوریه به شدت انتقاد کرد، این دو فرد حرف‌های نیش‌دار و کنایه آمیزی به یکدیگر زدند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان حضورش در یک برنامه تلویزیونی در اواخر روز جمعه به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در رابطه با خاورمیانه و تصمیم وی برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه پیش از حمله ترکیه به این منطقه اشاره کرد و گفت: این اقدامات به هیچ وجه نتیجه خوبی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترامپ عملا بخشی از شمال سوریه را که سرزمین کردهاست به ترک‌ها واگذار کرده و پیش بینی می‌کنم که داعش مجددا باز خواهد گشت.

پس از این اظهارات سوزان رایس، ترامپ در توییتر به انتقاد از وی پرداخت و گفت: سوزان رایس در جریان فعالیتش به عنوان مشاور امنیت ملی یک "فاجعه" بود.

ترامپ نوشت: «سوزان رایس که به عنوان مشاور امنیت ملی برای اوباما یک "فاجعه" بود، در حال حاضر به ما می‌گوید که در رابطه با سوریه چه کار کنیم. خط قرمز را به یاد داشته باشید. این خط قرمز حرف‌های اوباما بود که باعث شد میلیون‌ها تن کشته شوند. نه سوزان جان، ما هیچ اظهار نظری نمی‌خواهیم شما یک "فاجعه" هستید.»

اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش به دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هشدار داده بود که استفاده از سلاح‌های شیمیایی خط قرمز دولتش است و درصورتی که دولت دمشق از این سلاح‌ها استفاده کند، آمریکا به آنها حمله خواهد کرد.

پس از این توییت ترامپ، سوزان رایس در توییتر به اظهارات ترامپ پاسخ داده و نوشت: ترامپ در مراسم صرف شام با خبرنگاران در کاخ سفید در سال ۲۰۱۵ میلادی به من گفته بود که به صورت ناعادلانه با من برخورد شده و کارم را بسیار خوب انجام داده‌ام.

وی در این توییت نوشت: اگر من یک فاجعه هستم چرا در سال ۲۰۱۵ میلادی در جریان مراسم صرف شام با خبرنگاران در کاخ سفید، ترامپ مرا به آغوش کشید در صورتی که  در آن زمان من هرگز با او ملاقات نکرده بودم و این واقعا "شرم‌آور و چندش‌آور" بود و درگوش من گفت که به خاطر مساله بنغازی با من به صورت کاملا ناعادلانه رفتار شده و من اقدام بسیار عالی در حق این کشور انجام دادم.

در آن زمان، ترامپ در پاسخ به سوالی درباره‌ی حمایتش از سوزان رایس به پایگاه خبری هیل گفته بود: سوزان رایس کار بسیار سختی داشته است. او زن خوبی است و شکی وجود ندارد که هیچ چیز در زندگی ‌آسان نیست./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد، که آمریکا با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت‌گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که ممانعت آمریکا از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت در خاک فلسطین تنها به طولانی شدن وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، که در اصل ناشی از ادامه اشغال سرزمین عربی توسط اسرائیل و اعمال فجیع‌ترین جنایات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ