Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ناصر مطیعی ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت دانشجویان مسموم شده دانشگاه علم و صنعت اشاره و اظهار کرد: اواخر هفته گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در اثر رویدادی که هنوز علت آن دقیقا مشخص نشده است، دچار عارضه مسمومیت شدند که تعدادی از آنها پس از مراجعه به مراکز درمانی بهبود یافتند و در حال حاضر در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز علت دقیق اتفاق اخیر دانشگاه علم و صنعت مشخص نیست، تصریح کرد: اینکه این اتفاق مستقیم مربوط به غذا، ظرف و یا عامل دیگری بوده است، مشخص نشده است دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه علوم پزشکی تهران تقاضا کرده است که این موضوع را علت یابی کرده و نتیجه بررسی‌های خود را به دانشگاه گزارش کنند. طبیعتا بعد از مشخص شدن علل این اتفاق، دانشگاه گزارش آن را به صندوق رفاه دانشجویان نیز اعلام خواهد کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: تاکیدات و تمهیداتی نیز برای اینکه دقت لازم در تهیه غذای دانشجویان صورت بگیرد در قالب بخشنامه‌ای از قبل به کلیه دانشگاه‌ها ارسال شده است و مجدد به دانشگاه علم و صنعت این نکات یادآوری شده است تا در نحوه نگهداری و تهیه مواد غذایی و رعایت بهداشت اقدامات لازم صورت بگیرد.

دکتر مطیعی در خصوص نحوه نظارت بر مواد غذایی مصرفی دانشجویان توسط صندوق رفاه نیز تاکید کرد: ما امکانات و منابع لازم برای نظارت مستقیم بر دانشگاه‌ها در این زمینه نداریم ضمن اینکه صندوق رفاه دانشجویان یک نهاد مالی در وزارت علوم است و در زمینه بازسازی،‌ تجهیز و نوسازی ساختمان‌های خوابگاهی و آشپزخانه کمک می کنیم. بنابراین نظارت مستقیم بر عهده خود دانشگاه‌ها است. اگر چه از سوی معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت در جهت بازرسی از این مراکز مراجعاتی صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: حتی از آب شرب دانشگاه‌ها که از سیستم‌های داخلی تامین‌ می‌شود نمونه گیری انجام شده و گزارش کیفیت آزمایش رسما به دانشگاه اعلام می‌شود بنابراین نظارت مستقیم فنی بر وضعیت بهداشت بر عهده دانشگاه‌ ها و مراجع قانونی ذی ربط است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسمومیت دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علوم پزشکی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • نخستین و بالاترین نیاز جامعه امنیت است