Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هزاران قطعه پرنده مهاجر در اکوسیستم ها و تالاب های ارزشمند استان برای زمستان گذرانی فرود آمده اند.

ساسان اکبری پور با بیان اینکه بیش از هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر در زیستگاه های ارزشمند استان از جمله تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق و تالاب امیرکلایه لاهیجان فرود آمده اند، گفت: بیشترین نوع پرندگان مهاجر را تاکنون مرغابی‌سانان تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرساله بیشترین تعداد پرندگان مهاجر گیلان در تالاب انزلی فرود می آیند و امسال نیز جمعیت فرود پرندگان مهاجر گیلان به این تالاب ارزشمند بین المللی بسیار مطلوب است.

اکبری پور ادامه داد: یگان حفات محیط زیست گیلان، گشت ها و نظارت ها را برای حفاظت از پرندگان بومی و مهاجر استان افزایش داده است.

وی تصریح  کرد: هر ساله شکارچیان متخلف برای شکار پرندگان شکاری گیلان و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس به تالاب ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر استان هجوم می آورند که در صورت مشاهده با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه محل ورود و خروج تالاب ها و پارک ملی بوجاق مرتب در حال کنترل است، گفت: شکارچیان از افراد بومی و غیربومی استان گیلان هستند که چهره بیش از 80 درصد آنها برای ماموران ما شناخته شده و تاکنون تذکرات لازم به شکارچیان داده شده است تا از شکار غیرمجاز پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان با گذاشتن تله سعی در شکار پرندگان شکاری دارند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان اغلب در انجام این تخلف ناکام مانده اند.

اکبری پور، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان از زمان آغاز پرندگان مهاجر به استان بیش از 200 مورد از تله های کارگذاشته شده توسط متخلفان شکار را تخریب کردند.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل درپی انجام گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت خود و حضور موثر و پیشگیرانه برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری، موفق به تخریب این تله‌های دستی و کار گذاشته  شده بر روی درختان شدند و از زنده گیری این گونه های پرارزش جلوگیری کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در این راستا شکارچیان اقدام به استفاده از پرنده دلیجه به عنوان طعمه صید و زنده گیری پرنده بحری استفاده می کنند که با هوشیاری محیط‌بانان استان، این پرندگان شناسایی و زنده گیری شده، پس از تیمار و انجام درمان لازم در زیستگاه خود رهاسازی خواهند شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: عملکرد حفاظت محیط‌زیست استان در چهار شاخص: زیستگاه‌ها و امور مناطق، حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی و حفاظت و احیای تالاب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و حفاظت محیط‌زیست استان با دریافت بالاترین امتیاز در بین ادارات‌کل حفاظت محیط‌زیست کشور رتبه نخست را به‌دست آورد.

گفتنی است: این ارزیابی بر اساس ارایه عملکرد توسط ادارات‌کل در حوزهٔ محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی و بررسی براساس مستندات، تحلیل عملکرد و ارایه دلایل و شواهد و بازدیدهای میدانی کارشناسان دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898192

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت