Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:06:00 GMT

بررسی نواهای عاشورایی در «شب موسیقی»

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۶۷۹

بررسی نواهای عاشورایی در «شب موسیقی»

برنامه «شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر» امشب با حضور یک خواننده و یک تعزیه خوان روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رضا مهدوی مجری کارشناس مجله تلویزیونی «شب موسیقی»،امشب 28 مهرماه میزبان محمدهاشم احمدوند خواننده و محمد رحیم پور تعزیه خوان و ذاکر اهل بیت می شود و با آنها در خصوص نواهای عاشورایی گفتگو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین دهلوی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت. و مجله «شب موسیقی» امشب آیتمی را ویژه این هنرمند تهیه و تولید کرده است که در برنامه پخش می شود.

گفتنی است در برنامه امشب «شب موسیقی» برای اولین بار قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی کشور با صدای متین رضوانی ‌پور پخش می شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر است که در گوشه شوشتری خوانده شده و از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.

«شب موسیقی» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و امشب ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورایی شب موسیقی حسین دهلوی محمد رحیم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این بازدید که پیرو دستور فرمانداری سلماس و در راستای ارج نهادن به مطالبات مردمی، انجام شد، با تشریح وضعیت و مشکل سیستم خروجی فاضلاب منازل، مقرر گردید شبکه بهداشت جهت پیشگیری از تهدیدات بهداشتی و زیست محیطی اخطار‌های لازم و قانونی به آن دسته از ساکنین که فاضلاب منازل خود را به معابر عمومی هدایت میکند صادر و برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

همچنین مقرر شد امور آب و فاضلاب پس از تخصیص اعتبارات لازم و با اولویت فوری اقدامات لازم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد