Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال ثریااردکانی، رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: حضور زائرین و توریست‌ها در حرم حضرت معصومه(س) در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته است. وی با بیان اینکه گردشگران و زائران از 80 کشور جهان در حرم مطهر حضور یافته‌اند اظهار کرد: بیشترین آمار مربوط به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، هلند، فرانسه و لهستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری مجموعاً ۵۳هزار و ۶۰۰ توریست و زائر غیرایرانی وارد حرم مطهر شده و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرده‌اند تصریح کرد: از این تعداد ۱۲هزار و ۶۰۰ نفر گردشگر بین‌المللی و ۴۱ هزار نفر زائر بوده‌اند که رشد قابل توجهی نسبت به زمان مشابه در سال 97 تلقی می‌شود. ثریااردکانی ادامه داد: تور حرم‌گردی، آشنایی با پیشینه حرم و نشست پرسش و پاسخ، بازدید از موزه و کتابخانه آستان مقدس از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران و گردشگران اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه دوهزار و 400 گروه گردشگر غیرمسلمان از حرم مطهر حضرت معصومه(س) بازدید کرده‌اند تصریح کرد: برگزاری بیش از دوهزار تور حرم‌شناسی و ۱۷۰ نشست و جلسه پرسش‌و پاسخ برای آنان برگزار شده‌ است. ثریا اردکانی با بیان اینکه ۴۳ درصد از توریست‌های غیرمسلمان، مرد و ۵۷ درصد خانم بودند گفت: زائران غیرایرانی هم در قالب ۳۳۰ کاروان  به حرم مطهر مشرف شده‌اند که به سه زبان یعنی عربی، اردو و آذری تکلم می‌کنند. 90 تور حرم‌شناسی رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: برنامه‌هایی شامل ۹۰تور حرم‌شناسی، ۱۷۰حلقه معرفت و برنامه‌های مناسبتی برای زائرین اردوزبان و عرب‌زبان برگزار شده است. وی با بیان اینکه برای اربعین امسال تعداد زائرین فراتر از حد پیش‌بینی بود اظهار کرد: تعداد زائرین از کشور پاکستان در اربعین امسال رشد زیادی داشت و در مجموع هم حضور زائرین اربعینی فراتر از انتظار ما بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم حرم مطهر حضرت معصومه گردشگران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته که این رقم یک رکورد جدید در سه دهه گذشته است.

بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح، موسوم به «سیپری»، بودجه نظامی کشورهای اروپای مرکزی و غربی اکنون بیشتر از سال آخر جنگ سرد است.

داده‌های این تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اروپا از آغاز سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش هزینه‌های نظامی بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به مجموع ۵۵۲ میلیارد یورو رسیده است.

افزایش ۱۶ درصدی بودجه نظامی کشورهای اروپایی در این بازه زمانی بیشتر از هزینه دفاعی این کشورها در سال ۲۰۲۲ و ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است که رقمی معادل ۳۳۰ میلیارد یورو بود.

همه کشورهای اروپایی عضو ناتو به جز یونان، ایتالیا و رومانی هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند.

لورنزو اسکارازاتو، مشاور تحقیقاتی سیپری به یورونیوز گفت از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، هزینه نظامی اروپا هر سال افزایش یافته است.

اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و همچنین حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، دولت‌های اروپایی را بر آن داشت تا بودجه دفاعی خود را با سرعتی بی‌سابقه افزایش دهند.

اسکارازاتو گفت: «شکی نیست که در سال ۲۰۲۳، عامل اصلی افزایش هزینه‌های نظامی اروپا، تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین بوده است.»

بیشترین هزینه‌ها در اروپای غربی و مرکزی

بر اساس گزارش سیپری، روند افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپای غربی و مرکزی عمدتاً در واکنش به افزایش هزینه‌های نظامی روسیه بوده است.

در سال ۲۰۲۳، بریتانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین هزینه نظامی را نسبت به تولیدات ناخالص داخلی داشته است. این کشور رقمی معادل ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه‌های نظامی کرده است. وزارت دفاع بریتانیا در سال جاری میلادی اعلام کرد که این رقم را به ۲.۵ درصد افزایش خواهد داد.

آلمان نیز بودجه نظامی خود را از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۸ درصد افزایش داده است. 

در سال ۲۰۲۲، دولت آلمان متعهد شد که دو درصد از تولید ناخالص ملی، حد نصاب تعیین‌شده از سوی ناتو را به امور دفاعی اختصاص دهد.

داده‌های تحقیقات جدید سیپری نشان می‌دهند که بودجه نظامی لهستان نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از دو برابر شده است. این کشور در سال ۲۰۲۳ رقمی معادل ۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کرده است که هنوز از هدف اعلام شده ۴ درصدی‌اش فاصله دارد.

لهستان مدت‌هاست که افزایش هزینه‌های دفاعی و امنیتی خود را به دلیل «نگرانی از حمله روسیه به کشورهای اروپایی عضو ناتو» در اولویت قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد