Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان با ابراز تردید درباره وفاداری ترکیه به ناتو با توجه به حمله این کشور به شمال سوریه خواستار محاکمه اردوغان در دادگاه جنایی بین‌المللی شد. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در سخنانی با توجه به حملات ترکیه به شمال سوریه انتقادهای شدیدی را هم به  ترکیه و هم آمریکا وارد کرده و گفت: دو سیگنال در دراز مدت از نظر من تاثیرات فاجعه باری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک طرف آمریکایی ها به آن هایی که آنجا و در جبهه آن ها علیه داعش می جنگیدند (کردها) پشت کردند. این یک مسئله واقعی در قابلیت اطمینان و اعتماد قدرتمندترین شریک ائتلافی ما در دنیا (آمریکا) ایجاد می کند.

وی درباره ترکیه نیز گفت: اگر این مسئله به استاندارد تبدیل شود که هر کسی که از طرف یک منطقه در قلمرو همسایه اش احساس خطر کند با خشونت اسلحه مرزها را نقض کند، در این صورت ما اساس نظم ایجاد شده بعد از دوران جنگ را که بر اساس آن باید اختلافات را با دیپلماسی و نه با نیروی قدرت حل کنیم به خطر می اندازیم.

ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه به حومه حسکه را دفع کرد/ عقب‌نشینی کُردها از «رأس‌العین»نشریات ترکیه در یک نگاه| انتقال داعشی‌ها به ترکیه/ اروپا باید برای اسکان آوارگان سوری پول بدهدافزایش بدهی خارجی ترکیه به 465 میلیارد دلار

وزیر دفاع آلمان همچنین موضع محتاطانه آلمان در عرصه سیاست خارجی را مورد انتقاد قرار داد.

در این میان "رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم عملیات نظامی ترکیه در سوریه را به عنوان یک اقدام جنگی ارزیابی کرده و تاکید کرد که این اقدام رئیس جمهور ترکیه باید در دادگاه جنایی بین‌المللی رسیدگی شود. وی همچنین به وفادرای ترکیه به ائتلاف نظامی ناتو ابراز تردید کرد.

وی خواستار شکایت از اردوغان در دادگاه جنایی بین‌المللی شده و گفت: اردوغان در حال حاضر آشکارا بر خلاف قوانین بین المللی عمل می کند. وی یک جنگ تجاوزکارانه را دنبال می کند.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات در ادامه گفت که ترکیه طبیعتا بخشی از ائتلاف نظامی ناتو است. ما همچنین می دانیم که بعد از کودتای نظامی در ترکیه در بین مقامات بلند پایه این کشور درخواست هایی شکل گرفته مبنی بر اینکه می توانند ائتلاف های دیگر غیر از ائتلاف های غربی را تصور کنند.

وی همچنین با دید انتقادی به احتمال تمدید عملیات تورنادوهای شناسایی آلمان بر فراز سوریه از پایگاه نظامی اردن بعد از حمله ترکیه به شمال سوریه نگریست.

عملیات حمایت از ائتلاف داعش ارتش آلمان که از پایگاه نظامی در اردن بر فراز سوریه انجام می گیرد در 31 اکتبر به پایان می رسد و دولت آلمان می خواهد این عملیات را تا 31 ماه مارس سال 2020 تمدید کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو ترکیه ناتو ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین

صدر اعظم آلمان از شرکای خود در ائتلاف نظامی ناتو خواست موشک‌های پاتریوت بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان برای تحویل سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای اوکراین در اجلاس سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا تبلیغ کرد. شولتز پس از اجلاس سران در بروکسل گفت که آلمان "اقدامات جامعی را برای تجهیز اوکراین به سیستم‌های کوچک و بزرگ انجام داده است. "، اما حتی در زمینه تحویل سیستم بزرگ، پس از دو سیستم پاتریوتی که قبلاً تحویل داده‌ایم، با سیستم سوم، اکنون کشوری هستیم که بیشترین سهم را در این راستا دارد.

وی درخواست‌های خود را شرکای ناتو برای اتخاذ تصمیمات مشابه را تکرار کرده وگفت: پدافند هوایی به ویژه در اوکراین از اهمیت بالایی برخوردار است. ما می‌دانیم که اوکراین اکنون به حمایت ما نیاز دارد و به یک سیگنال روشن نیاز دارد.

به این ترتیب اولاف شولتز از کشور‌های عضو ناتو خواسته است که دفاع هوایی اوکراین را با سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت بیشتر تقویت کنند. به گفته وی هیچ دلیل منطقی برای سایر کشور‌های ناتو برای رد این درخواست اوکراین وجود ندارد.

وی پس از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که ناتو قبلاً به صراحت اعلام کرده است که تحویل سیستم‌های بیشتر را قابل توجیه می‌داند.

دولت فدرال آلمان اعلام کرده بود که سیستم دفاع هوایی پاتریوت دیگری را به اوکراین تحویل خواهد داد. شولتز در بروکسل گفت: "ما امیدواریم که شش مورد دیگر برای تحویل پیدا شود. " علاوه بر آلمان، اسپانیا و هلند، هم این اقدام را در دستور کار دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌خواهد در نشست بحران امروز (جمعه) با وزرای دفاع اتحادیه اروپا درخواست حمایت نظامی بیشتر برای نبرد دفاعی علیه روسیه را ارائه کند. به گفته زلنسکی، مسئله فعلی کشورش این است که آیا می‌تواند خط مقدم را حفظ کند و از زیرساخت‌های انرژی باقی مانده محافظت کند. در هفته‌های اخیر، روسیه فشار نظامی بر اوکراین را افزایش داده و از جمله، تقریباً تمام نیروگاه‌های حرارتی را با حملات هوایی نابود کرده است.

همچنین با توجه به حملات هوایی ویرانگر روسیه به اوکراین، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم بار دیگر خواستار کمک نظامی بیشتر غرب شد. بائربوک در مجله ZDF-heute-journal گفت: در سراسر جهان باید دفاع هوایی را که در اختیار داریم جمع کنیم. اینکه دقیقاً چگونه می‌توان این کار را انجام داد، چیزی است که وزرای خارجه G۷ در نشست خود در کاپری به آن خواهند پرداخت.

بائربوک انتقادات مبنی بر تردید اتحادیه اروپا در ارائه حمایت نظامی از اوکراین را رد کرد. او گفت: "ما منتظر هیچ چیز نیستیم. ما فقط نمی‌توانیم جادوگری و جادو انجام دهیم. "

گیتاناس نائوسدا، رئیس جمهور لیتوانی هم خواستار تقویت پدافند هوایی اوکراین شده است. وی در این باره گفته است: بخصوص کشور‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا باید کمک‌های نظامی خود به اوکراین را تسریع کنند و مکانیسم‌های تحریمی جدید و بهبود یافته‌ای را علیه روسیه پیدا کنند.

به گفته ناوسدا، اوکراین برای محافظت بهتر از شهر‌ها و حریم هوایی خود به سیستم‌های دفاع هوایی اضافی نیاز دارد.

ناوسدا همچنین از کنگره ایالات متحده آمریکا درخواست کرد تا در نهایت بسته کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کند. او در ادامه نوشت: اکنون زمان آن است که ایالات متحده "کار درست را انجام دهد". انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا شنبه آینده درباره بسته کمک‌های جدید به اوکراین که مدت‌ها به تعویق افتاده رای‌گیری کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم ابراز امیدواری کرده که مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد حمایت بیشتر از اوکراین رای گیری کنند. وی گفت که این یک "نشانه امیدوارکننده" است که سیگنال‌هایی از سوی ایالات متحده در مورد ادامه کمک به اوکراین وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • تجاوز اسرائیل به یک مرکز نظامی در سوریه
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • عملیات وعده صادق آمریکا را آچمز کرد؛ پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟