Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی طی دهه‌های گذشته فعالیت‌های متمرکزی برای شناسایی و حذف دانشمندان عربی و اسلامی بویژه در زمینه هسته‌ای دنبال می‌کند. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که اسرائیل تلاش دارد مانع از پیشرفت کشور‌های اسلامی بویژه در زمینه تکنولوژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی سیاست ترور دانشمندان هسته‌ای را در کشور‌های مختلف حتی جمهوری اسلامی ایران دنبال کرده است.

در مقاله پیشین اقدامات تروریستی ضد دانشمندان هسته‌ای مصر بررسی شد. در شماره جدید این مقاله فعالیت‌های تروریستی موساد ضد دانشمندان هسته‌ای کشور‌های دیگر بررسی خواهد شد.

لبنان؛ رمال حسن رمال

رمال حسن رمال یکی از دانشمندان هسته‌ای جهان عرب از کشور لبنان است، وی در زمینه فیزیک مواد فعالیت کرده و بر اساس نوشته مجله فرانسوی لوپوئن یکی از مفاخر مراکز علمی پاریس از میان صد شخصیت برتر این کشور در قرن بیست و یکم بوده است، مرگ این دانشمند هسته‌ای لبنانی نیز مانند بسیاری از هم قطارانش در شرایطی مبهم صورت گرفت، او به همراه یکی دیگر از دانشمندان فیزیک به نام دکتر حسن کامل صباح کشته شد.

رمال در ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۵۱ در بلدة الدویر به دنیا آمد، علوم ابتدایی را در دانشکده العاملیه فرا گرفت، وی در سال ۱۹۷۳ مدرک خود را در رشته ریاضیات محض دریافت کرد و بعد از آن نیز در رشته‌های ریاضی کاربردی و فیزیک مطالعات خود را ادامه داد، او نهایتا دکترای رشته فیزیک را در سال ۱۹۸۱ دریافت کرد و به عنوان استاد و پژوهشگر در دانشگاه‌های پنسیلوانیا و هابکینز و شریروک در ایالات متحده و کانادا مشغول به کار شد.

دکتر رمال به عنوان کم سن و سال‌ترین دانشمند نسل خود در سطح جهان شناخته شد، این موضوع را مجله علوم و مطالعات آمریکا در سال ۱۹۸۴ اعلام کرد، وی همچنین مدال برنز مرکز ملی مطالعات فرانسه را در سال ۱۹۸۴ دریافت کرد و در سال ۱۹۸۸ مدال نقره همین مرکز را به خود اختصاص داد. در سال ۱۹۸۹ مجله لوپوئن فرانسه او را به عنوان یکی از صد شخصیت برتر فرانسوی که برای تغییر چهره فرانسه در آستانه سال ۲۰۰۰ آماده هستند، معرفی کرد. وی بیش از ۱۲۰ مقاله علمی دارد.

عربستان؛ عادل الشویخ

عادل الشویخ دانشمند عربستانی فیزیک هسته‌ای و کارشناس مطالعات مربوط به نور بود، او در دانشگاه بغداد و دانشگاه استون در بیرمنگام تحصیل کرده و بعد از پایان تحصیلات خود به عنوان استاد دانشگاه به عربستان سعودی و امارات بازگشت تا حاصل مطالعات علمی خود را در اختیار کشورش قرار دهد، وی، اما در شرایط مبهمی در سال ۱۹۹۳ در ترکیه جان خود را از دست داد.

الشویخ به همراه تعداد دیگری از دانشمندان عرب، آکادمی عرب مطالعات معاصر را برای پیگیری آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه‌های مختلف تشکیل داد و سعی کرد تا دستاورد‌های علمی غرب را به کشور‌های عربی منتقل کند، مقر این سازمان در شهر منچستر انگلیس بود و عبدالله الشویخ ریاست آن را بر عهده داشت.

وی نیز در یک سانحه تصادف که بسیاری آن را ساختگی می‌دانستند، در یکی از مناطق کردنشین ترکیه جان خود را از دست داد.

عراق

مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توسعه فعالیت‌های هسته‌ای عراق قدمتی طولانی دارد، فرانسه در سال ۱۹۶۷ برای فروش و انتقال دو راکتور اتمی به بغداد با عراق قراردادی به امضا رساند. اما اسرائیلی‌ها زمانی که از این موضوع اطلاع یافتند، توسط عناصر خود در فرانسه، در بندر «تولون» اقدام به خرابکاری در این راکتور‌ها کردند و به این ترتیب، موضوع عملا منتفی شد.

عراق یکی از کشور‌هایی است که عملیات از بین بردن دانشمندان هسته‌ای و سایر دانشمندان آن از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با شدت بیشتری دنبال می‌شود، این کشور که بویژه در سایه توجهات رژیم سابق بعث توان خود را در زمینه فناوری‌های هسته‌ای بالا برده بود، با اشغال از سوی آمریکا به میدان خوبی برای تامین منافع رژیم صهیونیستی تبدیل شده بود، آمریکا و غرب نیز در این میان سعی کردند تا جاییکه می‌توانند استادان دانشگاه و دانشمندان هسته‌ای این کشور‌ها را جذب خود کنند و هنگامی که در این کار ناموفق بودند، به ترور آن‌ها اقدام می‌کردند. در حقیقت دانشمندان عراقی مجبور بودند بین کار در اسرائیل و آمریکا یا مرگ یکی را انتخاب کنند.

روزنامه عراقی البینة الجدیدة در گزارشی اعلام کرد که بر اساس گزارشی که وزارت خارجه آمریکا آماده کرده و آن را در دوران ریاست جمهوری جورج بوش رئیس جمهور سابق این کشور به وی داده است، در زمان انتشار این گزارش بیش از ۳۵۰ دانشمند هسته‌ای عراق و بیش از ۲۰۰ استاد دانشگاه در تمامی حوزه‌ها از سوی موساد هدف ترور قرا گرفته و جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، موساد و گروه‌های کماندویی رژیم صهیونیست با موافقت دولت آمریکا این عملیات را در بیش از یک سال در عراق انجام داده اند. این گزارش تاکید کرده بود که بیش از هزار دانشمند عراقی در لیست سیاه ترور رژیم صهیونیستی قرار داشته اند و برخی از انفجار‌ها و ناامنی‌های عراق ناشی از کشتار همین دانشمندان و با هدف از بین بردن آن‌ها صورت گرفته است.

هفته نامه المشاهد السیاسی نیز با اشاره به طرح‌های ترور دانشمندان عراقی نوشت که این طرح‌ها از سه طرف اجرا می‌شد، اولین گروه سازمان جاسوسی موساد بود، گروه دوم سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا بود و از سی دیگر برخی گروه‌های عراقی وابسته به خارج نیز در راستای منافع غرب این ترور‌ها را انجام می‌دادند.

این گزارش با اشاره به تیم ترور صهیونیستی در عراق نوشت که گروهی متشکل از ۱۵۰ نیروی کوماندویی اسرائیل با هدف ترور دانشمندان هسته‌ای عراق وارد این کشور شدند. یک ژنرال فرانسوی در این زمینه می‌گوید که برنامه‌های ترور به صورت مشترک از سوی اسرائیل و آمریکا طراحی می‌شد، او می‌گوید که اطلاعات دقیقی در اینباره دارد و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال از بین بردن تمام دانشمندانی بودند که در زمینه تکنولوژی موشکی عراق و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور اطلاعات و علم داشتند. بیش از ۳۵۰۰ عراقی در این لیست قرار داشتند.

این گزارش تاکید کرد که این توطئه سعی داشت با تخریب زیرساخت‌های علمی عراق، حرکت علمی آن را به عقب بیندازد، در همین راستا آن‌ها ۷۰ درصد از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی را تخریب کردند. در میان دانشگاه‌ها نیز اساتید ترور شده بیشتر مربوط به دانشگاه هایبغداد، بصره، المستنصریه، موصل، الأنبار و تکریت بودند.

نیرو‌های موساد همزمان با ورود اشغالگران به عراق وارد این کشور شده و با همکاری سازمان جاسوسی این کشور و برخی سیاستمداران عراقی نقاط حساس و امنیتی این کشور را در اختیار گرفتند، آن‌ها تجهیزاتی که می‌توانستند را از این کشور خارج کرده و به سرزمین‌های اشغالی بردند، پرونده‌های امنیتی و صنایع نظامی این کشور را نیز به صورت کامل در اختیار خود گرفتند. بقیه تجهیزات وابزار آلات نظامی و تاسیسات هسته‌ای که امکان انتقال آن‌ها نبود نیز در داخل خاک عراق تخریب و منهدم شد. شرکت‌های ابن سینا، المثنی، الرشید، الیرموک، و القعقاع و تاسیسات حطین واقع در جنوب غربی بغداد تنها بخشی از این زیرساخت‌ها بود.

تعداد زیادی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی عراق در سایه همین فعالیت‌ها در طول اشغال عراق جان خود را از دست دادند، در این میان می‌توان از افراد شاخصی، چون دکتر مجید حسین علی نام برد، وی در دانکشده علوم پایه دانشگاه بغداد کار می‌کرد و متخصص در زمینه مطالعات فیزیک هسته‌ای بود، وی در سال ۲۰۰۴ یعنی یک سال بعد از اشغال عراق به جرم داشتن اطلاعات بالا از علوم هسته‌ای کشته شد.

دکتر علی حسین کامل از دانشگاه بغداد از دیگر افرادی بود که از دانشگاه بغداد و بخش فیزیک این دانشگاه کشته شد.

دکتر محمد تقی حسین الطالقانی دکترای فیزیک هسته‌ای از دیگر قربانیان ترور‌های خاموش موساد و سیا در عراق بود، البته دانشگاه‌های دیگر نیز از این موضوع بی بهره نماندند.

دکتر طالب ابراهیم الظاهر از دانشکده علوم دانشگاه دیاله که در زمینه فیزیک هسته‌ای تخصص داشت، در سال ۲۰۰۵ در شهر بعقوبه ترور شد.

دکتر ماجد الجنابی از دیگر دانشمندان هسته‌ای عراق بود که برای اولین بار در این کشور با انفجار از طریق دستگاه کنترل از راه دور کشته شد، پیش از وی دانشمندان و متفکران عراقی با شلیک مستقیم گلوله هدف قرار می‌گرفتند.

دکتر حسین یاسین یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای عراق بود که از سوی اشغالگران و مزدوارن موساد در عراق هدف حمله تروریستی قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

سوریه

سوریه یکی دیگر از کشور‌هایی است که از سوی استعمار غرب هدف حمله و کشتار دانشمندان خود قرار گرفته است، این حملات گرچه پیشتر به صورت مقطعی دنبال شده، اما با آغاز بحران و ناامنی در این کشور روند رو به رشدی به خود گرفته و فعالیت‌های منظم و فشرده‌ای برای از بین بردن مغز‌های متفکر سوریه انجام شد. البته قبل از بحران سوریه نیز تلاش‌هایی در این راه صورت گرفته بود، رژیم صهیونیستی بدون اثبات تسلیحاتی بودن فعالیت هسته‌ای سوریه، در سال ۲۰۰۷ به تاسیسات واقع در صحرای «دیرالزور» سوریه حمله هوایی کرد و مراکز تازه تاسیس این کشور را کاملا تخریب کرد. صهیونیست‌ها به همین اندازه نیز بسنده نکردند و سال ۲۰۰۸ سرتیپ محمد سلیمان، یکی از بارزترین چهره‌های نظامی و امنیتی سوریه را که مسئول اداره پروژه اتمی سوریه در دیرالزور بود، ترور کردند.

روزنامه السفیر لبنان در سال ۲۰۱۳ در مقاله‌ای با اشاره به هدف قرار گرفتن دانشمندان سوری تاکید می‌کند که بسیاری از این افراد شخصیت‌های مطرح علمی بویژه در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای بوده‌اند. از میان این افراد میتوان به اوس عبدالکریم خلیل و نائل الدخیل از بخش مهندسی شیمی و مهندس نبیل ابراهیم زغیب اشاره کرد که مغز متفکر برنامه موشکی سوریه بوده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکرار سناریوی عراق در سوریه می‌خواهند حتی در صورت پیروزی بشار اسد بر مداخله‌های غربی در این کشور، گام‌های توسعه‌ای آن را سال‌ها به تأخیر بیندازند، از سوی دیگر آن‌ها با این جنایات انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه می‌روند و این جنایت‌ها را طوری انجام می‌دهند تا شاید بتوانند دولت را مسئول این ترور‌ها معرفی کنند، به عنوان مثال اوس عبدالکریم در نزدیکی یک ایستگاه ایست و بازرسی ترور شد، نبیل زغیب نیز در یکی از امن‌ترین مناطق دمشق ترور شد که ارتش آزاد هیچ عملیاتی را در آن انجام نداده بود. اوس عبدالکریم خلیل متخصص علوم هسته‌ای و قائم مقام دانشگاه بعث در حمص بود، او در حالی ترور شد که می‌خواست همسرش را به محل کارش برساند، آن‌ها سعی کردند از این حمله جان سالم به در برند، اما اصابت یک گلوله به گردن وی باعث مرگش شد.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ اولین دانشمند هسته‌ای ایران به نام دکتر مسعود علی‌محمدی در جلوی درب منزلش ترور شد و به شهادت می‌رسد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد انفجار بمبی که در یک موتور سیکلت در جلوی درب منزل شهید علی‌محمدی پارک شده بود، باعث شهادت دکتر علیمحمدی شده است.

حدود یک سال پس از این واقعه، در تاریخ ۸ آذر ۸۹ دو تن دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان هدف تیم‌های ترور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار گرفتند که یکی از این عملیات‌ها منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی شد و عملیات دیگر با هوشیاری دکتر فریدون عباسی ناکام ماند.

چند روز پس از ترور شهید شهریاری، وزارت اطلاعات از دستگیری عامل ترور شهید علی‌محمدی خبر داد. در واقع وزارت اطلاعات موفق شده بود، مجید جمالی فشی عامل ترور شهید علیمحمدی را دستگیر کند. اعترافات جمالی فشی مشخص کرد که سازمان اطلاعاتی اسرائیل طراح و اجرا کننده ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان است، ولی هنوز مشخص نبود که چه کسی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در اختیار دشمن قرار داده است.

اوایل مرداد ماه سال ۹۰ شهید داریوش رضایی نژاد سومین دانشمند هسته‌ای کشورمان نیز در جلوی چشم خانواده‌اش به شهادت می‌رسد. در دی ماه همان سال نیز شهید مصطفی احمدی روشن چهارمین دانشمند هسته‌ای کشورمان نیز هدف ترور قرار گرفته و به شهادت می‌رسد.

نکته قابل توجه در تمامی این ترور‌ها آن است که تمام دانشمندان هسته‌ای کشورمان به شیوه‌ای مشابه و با چسباندن بمب‌های مغناطیسی به درب خودروهای‌شان به شهادت می‌رسند، به جز شهید رضایی نژاد که با شلیک چند گلوله ترور شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل رژیم صهیونیستی سرویس جاسوسی موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند».

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و غیر مستقیم زیادی از دخالت دولت کنونی آمریکا در حمایت مالی از «تروریسم اوکراینی» وجود دارد.

دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید «این حمایت‌ها شامل مواردی چون میلیاردها دلار و حجم وسیعی از تسلیحاتی است که به رژیم کی‌یف داده شده، استفاده از زبان تهاجمی علیه روسیه و ملی‌گرایی خشن، ممنوعیت مذاکرات صلح درباره اوکراین و درخواست های مکرر برای ادامه درگیری، امتناع از گفت‌وگو درباره حملات تروریستی کی‌یف و حمایت گسترده سیاسی و رسانه‌ای از جنایات ارتکابی وحشتناک از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌شود».

او معتقد است «تلاش‌های روزانه واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر اتهامات خود در کی‌یف و تلاش برای منحرف کردن قصور از خود و رژیم زلنسکی که با استفاده از داعش پرورش داده، دیگر مواردی که آمریکا به آن‌ها اهتمام ورزیده است اما اینجاست که آن‌ها در تله خود گیر افتاده‌اند».

زاخارووا در مقاله‌ای برای روزنامه Komsomolskaya Pravda با عنوان «بایدن داعش را دوست دارد، نه صلح را» نوشت: «در گذشته، واشنگتن فعالانه از مجاهدین در افغانستان به عنوان بخشی از تلاش خود برای مخالفت با اتحاد جماهیر شوروی حمایت کرد، به آن‌ها سلاح داد و این گروه را کنترل می‌کرد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده به یاد آورد که چگونه آمریکا تصمیم گرفت مجاهدین را جذب کنند و نام وهابی، اسلام سنی را به افغانستان وارد کنند تا بر اتحاد جماهیر شوروی غلبه کنند. القاعده دقیقا از آن کمپین افغانستان بیرون آمد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود و با اشاره به اینکه «آن‌ها بعد از افغانستان به عراق رفتند»، نوشت: «در سال ۲۰۰۳، آمریکا با بهانه‌ای واهی به عراق حمله کرد و به یک‌باره، تمامی اعضای حزب بعث این کشور که هسته اصلی ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی بودند، خودشان را بیکار یافتند. آن‌ها گروهی از متخصصان زبده و جوان بودند که بعدا کادر یک سازمان افراطی جدید را تاسیس کردند».

نیروهای امنیتی روسیه در محل حادثه تروریستی مسکو

او در ادامه نوشت: «در آوریل ۲۰۰۶، واشنگتن‌پست یک‌سری اسناد محرمانه پنتاگون را یافت که نشان می داد از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ پروپاگاندای نظامی آمریکا به عمد "ابومصعب الزرقاوی" نخستین رهبر القاعده را در عراق بال و پر داد».

زاخارووا با اشاره به اینکه «در اکتبر ۲۰۰۶ نشست مشورتی مجاهدین گروه جدیدی را ایجاد کرد که تروریست‌های المصری و سایر گروهای افراطی را از داعش گردهم آورد»، نوشت: «آن‌ها ابوعمر البغدادی را که آمریکایی‌ها به هر دلیلی از زندانی در عراق آزاد کرده بودند، به عنوان رهبر جدید این گروه جدید افراطی منصوب کردند. او همکاری نزدیکی با اسلام گرایان سوریه برقرار کرد که علیه دولت قانونی بشار اسد می‌جنگیدند. در آوریل ۲۰۱۳، سازمان تروریستی گسترش یافته نام جدیدی به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) داده شد. در سال ۲۰۱۴ این گروه قصد خود را برای ایجاد خلافت در عراق و سوریه اعلام کرد».

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه نوشت: «آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا با تشکیل ائتلافی با داعش مبارزه کنند. بنابراین، معلوم می‌شود که پس از القاعده، آمریکایی‌ها خواسته یا ناخواسته دستی در ایجاد یک هیولای دیگر به نام داعش داشته‌اند که متعاقبا در قتل‌های تروریستی وحشتناک در سراسر جهان افراط کرد. امروز کارشناسان و نیروهای امنیتی بازنشسته آمریکایی به نقش اصلی و تعیین کننده آمریکا در تولید و ایجاد داعش و طولانی کردن حیات آن اشاره می‌کنند».

او همچنین با اشاره به دخالت روسیه در بحران سوریه نوشت: «در ۲۰۱۵ و در واکنش به درخواست دولت مشروع سوریه، روسیه واحدی از نیروهای هوابرد خود را برای کمک به ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌ها اعزام کرد. نیروهای روس در برنامه‌های داعش برای تحمیل کنترل خود بر مناطق وسیعی در عراق و سوریه از جمله حلب و دمشق دخالت کردند. تروریست بین‌المللی شامل ده‌ها هزار شبه نظامی از بیش از ۸۰ کشور برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کردند. مداخله روسیه بود که ارتش سوریه را قادر ساخت تا این تهدید را متوقف کند و بیشتر کشور را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند».

تروریست‌های النصره در سوریه

زاخارووا همچنین اشاره کرد که «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ سخنرانی و پیشنهاد کرد که یک جبهه متحد ضد داعش با الگوبرداری از ائتلاف ضد هیتلر ایجاد شود. واکنش غرب اما عدم پذیرش بود. آمریکا به‌جای کمک به ما برای مقابله با داعش، هر کاری از دستش برآمد برای مداخله در تلاش‌های ما انجام داد. جالب نیست، مگر نه؟».

او در ادامه نوشت: «اردوگاه آوارگان التنف که مامن افراط گرایی تحت کنترل آمریکا بود، به حیاتش در جنوب شرق سوریه ادامه می‌دهد. این اردوگاه به مامن و پناهگاهی برای تروریست‌ها بدل شده که آن‌ها پیش از آنکه به ماموریت‌های خود بروند، آموزش می‌بینند. کاخ سفید کاملان واضح از خط سیری تاکتیکی در سوریه تبعیت می‌کند، جایی که به ظاهر خود را متعهد کرده که "مخالفان میانه‌رو" از تروریست‌های داعش را به شیوه ای واضح و غیررسمی دسته‌بندی کند».

دیپلمات روس به عنوان مثال به «جبهه فتح الشام»  یا همان النصره سابق و شاخه‌ای از القاعده در سوریه اشاره کرد و نوشت، این گروه تروریستی و «سایر گروه‌های مسلح مشابه که در نهایت متحد شدند و "هیات تحریر الشام" را تشکیل دادند».

او در این‌باره توضیح داد: «تغییر نام وجود دارد اما تاکنون جدایی صورت نگرفته است. بر اساس شواهد، واشنگتن کل ماجرا را این‌گونه برنامه ریزی کرده است؛ می‌خواهد درگیری ادامه یابد و تعداد قربانیان چند برابر شود و در عین حال مانع از بین رفتن قطعی آن جایگاه تروریسم بین‌المللی شود».

زاخارووا همچنین نوشت: «عجیب‌تر اینکه، داعش در سال‌های اخیر برنامه‌هایش را تنظیم کرد و اکنون به دشمنان آمریکا مانند طالبان در افغانستان، ایرانی‌ها، مقام‌های مشروع سوریه و روسیه حمله می‌کند. این تنها چیزی است که در ظاهر، نهفته است و می‌توان از گزارش‌های خبری جهان به دست آورد».

بازداشت عوامل حمله تروریستی در مسکو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره مواضع آمریکا در قبال فلسطین هم نوشت: «در ۱۹۹۲، آمریکایی‌ها روند انتخاباتی دموکراتیک را برای فلسطینی‌ها تحمیل کردند. اختلافات بین آن‌ها با ایجاد یک حزب سیاسی به نام حماس در نوار غزه از طریق انتخابات دموکراتیک به اوج خود رسید. از مکاتباتی که اخیرا از حالت محرمانه خارج شده و بین مقامات وزارت خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ است، مشخص شده بایدن پرداخت ۳۶۰ میلیون دلاری به حماس را که از طریق آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا ارسال شده بود، لغو کرد».

او در ادامه نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پرداخت‌ها را به حالت تعلیق درآورد، در حالی که بایدن دستور داده که این پرداخت‌ها از سر گرفته شود. نتیجه برای همه مشخص است. یکی از جزئیات این است که به نظر می‌رسد اسرائیل نزدیکترین متحد آمریکاست و با دیدن اقدامات حماس به شدت عصبانی است».

زاخارووا با طرح پرسشی درباره اینکه «آیا منطقی در اینها هست؟» جواب داد: «بله پول و قدرت. در وضعیتی این‌چنینی که یک ممنوعیت حقوقی بین‌المللی برای مداخلات مستقیم وجود دارد، انگیزه باطنی ایجاد "آشوب کنترل‌شده" و بازگرداندن نظم جهانی با کمک تروریست‌ها وجود دارد».

او در پایان نوشت: «سوال من از کاخ سفید این است؛ داعش واقعا چیست؟ نمی‌خواهید نظرتان را تغییر دهید؟».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند
  • پوتین: می‌دانیم جنایت مسکو توسط اسلام گرایان رادیکال انجام شده | فیلم
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟