Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:06:46 GMT

ضرورت شفاف‌سازی و جلب اعتماد عمومی در میان مردم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۹۴۸

ضرورت شفاف‌سازی و جلب اعتماد عمومی در میان مردم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد میدری در نشست بررسی مشکلات مؤسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد، گفت: ابعاد فقر در ایران گسترده است و مشکلات عدیده ای در این خصوص داریم که باید برای متوقف کردن چرخه فقر، چارچوب مشخصی تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد و ثروت و یا فقر محصول سرمایه هستند، تصریح کرد: این سرمایه شامل سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود و امروزه وجود سرمایه های اجتماعی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مهمترین رکن سرمایه اجتماعی، اعتماد بین افراد، مردم به دولت و دستگاه ها و تعاملات بین آنها است، اظهارداشت: در حال حاضر اعتماد عمومی مردم و اعتماد مردم به دولت کاهش پیدا کرده که در این صورت راهکارهای اقتصادی نیز نتیجه عکس می دهد.

معاون رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایطی که اعتماد وجود ندارد، افزایش سرمایه گذاری های اقتصادی نیز منجر به فساد اداری می شود و زمانی که نظام اداری ناکارآمد باشد، مدیران منابعی را که باید صرف سرمایه گذاری و کاهش فقر شود، خرج حمایت از حامیان خود می کنند.

میدری با اشاره به اینکه در زمانی هنگامی که افشاگری فرد و یا سازمانی انجام می شد، همه هورا می کشیدند گفت: اما این شرایط دامن همه را گرفته که نتیجه آن سلب اعتماد افراد بوده است.

وی به زلزله بم اشاره کرد و گفت: در آن هنگام مردم به دولتی ها اعتماد نمی کردند و اعتمادشان به یکدیگر بیشتر بود اما بعد از آن هر چه جلو رفتیم، این شرایط زیر سؤال رفت به طوری که در زلزله کرمانشاه مردم به سراغ سلبریتی ها رفتند اما باز هم شاهد این بودیم که فرد نمی تواند مانند سازمان عمل کند و در نتیجه اعتماد مردم از آنها نیز سلب شد.

به گفته میدری، این موارد باعث شد تا بی اعتمادی از دولت و حکومت شروع شود و بازار شایعه داغ شد و در این میان کسی در امان نماند.

معاون رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بی اعتماد باعث شد حرمت و آبروی برخی از افراد پاکدامن برود، افزود: باید ببینیم برای بازگشت اعتماد اجتماعی چه کاری می توان انجام داد تا هم شفافیت به میان بازگردد و هم مردم به سازمان ها و یکدیگر اعتماد کنند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی برای افزایش شفافیت، مستمری های مددجویان را شفاف کرده است، گفت: مستمری ها مستقیما به حساب مددجویان واریز می شود، در حالی که در گذشته به حساب بهزیستی استان ها واریز و سپس به مددجویان پرداخت می شد.

میدری ادامه داد: بعد از شفاف سازی مشخص شد که ۴۰۰ مددجو که فوت کرده بودند هنوز مستمری می گرفتند، در حالی که بعد از تغییر روند، مستمری آنها در مسیر دیگری هزینه شد.

کد خبر 4751118 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان های مردم نهاد اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نجف اشرف ناجا محسن هاشمی سازمان حج و زیارت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی ها؛ چه کسانی از سفر سردار زاهدی باخبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:   جوابِ رد شدن صهیونیست‌ها از خط قرمز مان راقاطعانه با صدها موشک و پهپاد و با عبور تنبیه‌کننده از خط وط قرمزشان پاسخ دادیم.   چه این ماجرا به پایان برسد و یا خدای نکرده با جنون آنان ادامه یابد، ما باید دیوار خانه خود را بلند و مقاوم کنیم.   اولین قدم هم این است که منفذها را بکاویم، بیابیم و چنان ببندیم که هیچ نفوذیی نتواند راهی در آن برای خود باز کند. ما از نفوذی‌ها کم ضربه نخورده‌ایم. آنچه در کنسولگری در دمشق اتفاق افتاد، فقط آخرین نمونه ماجرا بود و الّا از اول انقلاب تا کنون هرجا ضربه خورده ایم، پای نفوذی‌ها در میان بوده است.   از انفجار حزب جمهوری اسلامی تا دفتر نخست وزیری تا هرجای دیگر. شناسایی و شکار آنان می‌تواند امنیت را ارتقا دهد و الّا اگر آنان باشند و همه تجهیزات جنگی جهان را در اختیار داشته باشیم باز راه به مقصد نخواهیم برد. باید دیوارها را بکاویم. موش‌ها را بیابیم و گوشِ شان را چنان بکشیم که درس عبرت شود برای همه گوش‌هایی که به داد و ستد با زبان مشغولند تا به زیان ایران و انقلاب اقدامی صورت گیرد.   نفوذی را باید در میان خودی‌ها جستجو کرد. در نزدیکترین حلقه دوستان. همان‌ها که می‌شنوند حرف‌ها را. آشنایند با کدها و نشانه‌ها.   این بار بیاییم و داستان را از آول به آخر بخوانیم. چه کسانی از رفتنِ سردار زاهدی مطلع بودند؟ علامت سؤال را جلوی تک به تک‌شان بگیریم و جواب‌شان را عیار بسنجیم تا معلوم شود دهان و کلمات کدامشان بوی خیانت دارد. به دیوار شبه‌دوستان هم تکیه نکنیم. در سوریه و لبنان که جاسوس روان است، کسی را به دوستی نگیریم. روی دیوار صاحبان اس۳۰۰ و اس۴۰۰ هم که هنگام حمله دشمن به خواب می‌روند یادگاری ننویسیم. روی پای خود بایستیم.   برای همراهی تمام ساحتی ملت هرچه می‌توانیم هزینه کنیم. فقط ایرانی است که در دفاع از ایران تا پای جان می‌ایستد. فقط ملت است که پای این مُلک جان می‌دهد. به این ملت و نگاه و نظرش احترام بگذاریم. اینان که برخیزند، همه دشمنان یکی بعد از دیگری خواهند نشست. هوشیاری هم یعنی اعتلای هارمونی و تقویت همراستایی در این ملت. این می‌تواند قدرت بازدارندگی ما را جاودانه کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی ها؛ چه کسانی از سفر سردار زاهدی باخبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • ضرورت جهاد تبیین و افزایش اعتماد به نفس در بین نخبگان
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟