Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:08:42 GMT

آغاز برداشت زالزالک در شهرستان اندیکا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۹۶۲

آغاز برداشت زالزالک در شهرستان اندیکا

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید احمد موسوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت: برداشت میوه زالزالک با نزدیک شدن آبان ماه در این شهرستان آغاز شد.

او با اشاره به ثمردهی درختان سیستن بیان داشت: زالزالک یا به اصلاح محلی (سیستن) از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی بیان داشت: میوه این درخت در قالب رنگ‌های قرمز و زرد است که برداشت آن بیشتر توسط ساکنان بومی و برای مصرف داخلی انجام می‌شود و درخت زالزالک بیشتر در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی می‌روید.

انتهای پیام/م

برداشت سیستن در اندیکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما مرکز مهاباد، سیدعلی ترابی با بیان اینکه تاکنون شش دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده است افزود: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.

ترابی گفت: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

او با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال آغاز می‌شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود اضافه کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت‌های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می‌برند.

  اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است و که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

 محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

 شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان