Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری روز چهارشنبه یکم آبان‌ماه با معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاهی با نمایش حدود ۱۵۰ اثر منتخب در بخش‌های پوستر، تصویرسازی، نقاشی و عکس کار خود را آغاز می‌کند.

در این رویداد که به دبیری هنری علی وزیریان برگزار می‌شود، از پرویز اقبالی تصویرگر و طراح باسابقه کشورمان تجلیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پرویز اقبالی متولد ۱۲ دی ماه ۱۳۴۰ و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است.

همکاری با ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان از سال ۶۰ تاکنون، تصویرسازی مجلات فرهنگی و هنری از سال ۶۴ تاکنون، عضویت در هیئت علمی دانشگاه شاهد، عضویت در هیئت علمی دانشکده هنر و دانشگاه شاهد از سال ۷۹ تاکنون، شرکت در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی، دریافت نشان عالی هنر‌های تجسمی در یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، تقدیر شده در جشنواره ربع قرن دفاع مقدس به دلیل تصویرسازی کتاب پی‌نما، تصویرگری کتاب مصور «عاشورا»، تقدیر شده در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی و نگارش مقالات تخصصی متعدد در حوزه تصویرسازی از دیگر افتخارات کارنامه حرفه‌ای این هنرمند است.

اجرای آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی را رسالت بوذری برعهده خواهد داشت. این مراسم از ساعت ۱۸ یکم آبان ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار منتخب نیز تا ۱۴ آبان ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی خواهد بود.

دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به همت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: هنر عاشورایی سوره هنر وزیریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فاضلی کبریا صبح سه شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با کانون فرهنگی مساجد استان در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و غنی سازی اوقات فراغت این گروه سنی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا از این پس با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی مربیان و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، فعالیت‌های کانون مساجد در شهرستان‌ها توسعه یابد.

فاضلی کبریا با استقبال از توسعه این طرح از کانون به عنوان ظرفیتی اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و افزود: توسعه همکاری با سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی از اولویت‌های کانون مازندران در سال جدید است.

وی از آموزش مربیان مساجد با فعالیت‌های کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و امانت آن را یکی از کارهای محوری در این تفاهم نامه دانست و از فعالیت‌های نجوم، اردوهای درون شهری به کانون، نمایش فیلم، عضویت اعضای کانون مساجد در مراکز فرهنگی هنری کانون و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان دیگر خدمات ارائه شده کانون به بچه‌های مساجد یاد کرد.

حجت الاسلام ترابیان مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز از توسعه فعالیت‌های کتاب محور به عنوان برنامه شاخص سال جدید در کانون مساجد یاد کرد و خواستار حمایت کانون پرورش فکری در حوزه آموزش مربیان مساجد و امانت کتاب به اعضا شد.

وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون، خواستار توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکر یبا کانون مساجد در شهرستان‌ها شد.

کد خبر 6079683

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند