Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@18:50:33 GMT

عوامل سفیدی زودرس موها

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۱۱۸

استرس تنها فاکتوری نیست که موجب سفید شدن زودرس موها می‌شود.

به گزارش ایسنا، سفید شدن موها فرایندی فیزیولوژیکی است و به طور معمول ۵۰ درصد از موهای نیمی از افراد در سن ۵۰ سالگی سفید می‌شود.

با این حال درصورتیکه سفید شدن موها در بین نژاد قفقازی پیش از ۲۰ سالگی، در مردم آسیا پیش از ۲۵ سالگی و در آفریقایی‌ها پیش از ۳۰ سالگی آغاز شود فرد دچار سفیدی زودرس موها شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگدانه‌های طبیعی در بدن موسوم به ملانین تعیین کننده رنگ مو هستند. فولیکول‌های موی انسان می‌توانند حاوی یک یا دو نوع ملانین باشند که بسته به نوع آن‌ها، رنگ مو تعیین می‌شود. ملانین‌ها نیز از ملانوسیت که سلول تولیدکننده رنگدانه است بوجود می‌آیند.

دکتر "دسموند توبین" از دانشگاه "برادفورد" در انگلیس در این باره می‌گوید: با بالا رفتن سن فعالیت ملانوسیت کند شده یا متوقف می‌شود؛ بنابراین مو میزان رنگدانه کمتری را دریافت کرده که موجب سفیدی تار مو می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی "فِرست‌پُست"، اگرچه تحقیقات کافی در مورد علت دقیق سفیدی زودرس موها انجام نگرفته اما برخی شرایط و عوامل وجود دارند که با سفیدی موها مرتبط هستند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کمبود ویتامین B۱۲

- کم‌کاری تیروئید

- فاکتور ژنتیک

- پایین بودن سطح هموگلوبین ناشی از کمبود ویتامین B۱۲

- دفع پروتئین ناشی از بیماری سلیاک یا دیگر اختلال‌های سوء جذب

- کمبود آهن و مس

- استرس

- لک و پیس

- مصرف برخی انواع داروها از جمله کلروکین (درمان مالاریا) یا مفنزین (شل‌کننده عضلات)

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون مو سفید عامل پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

به گزارش "ورزش سه"، محمدامین حزباوی که انتقال پر سر و صدایی در تابستان از فولاد خوزستان به السد داشت، در نخستین سال لژیونر شدن و بازی در لیگ ستارگان قطر در آستانه کسب افتخار مهمی قرار دارد تا فصل رویایی او تکمیل شود.

تیم فوتبال السد از ساعت 19 فردا شب (چهارشنبه) در ورزشگاه البیت به مصاف الشمال و یاران امید ابراهیمی خواهد رفت تا یکی از دیدارهای هفته بیست و یکم و ماقبل پایانی فصل 24-2023 در لیگ ستارگان قطر را برگزار کند که محمدامین حزباوی می‌تواند در جدال با هافبک ایرانی حریف، یک شب درخشان را داشته باشد و در نهایت هم جام قهرمانی بگیرد.

در شرایطی که فقط دو بازی از لیگ ستارگان قطر باقی مانده، یاران حزباوی 46 امتیازی هستند و فاصله 5 امتیازی با الریان و الغرافه، تیم‌های دوم و سوم جدول در این رقابت‌ها دارند و به همین دلیل می‌توانند با کسب پیروزی مقابل الشمال در بازی فردا شب، قهرمانی خود را قطعی کنند.

محمدامین حزباوی 20 ساله که در فصل جاری لیگ ستارگان قطر 18 بازی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده و علاوه بر آن، عملکرد خوبی در خط دفاعی تیمش داشته، می‌تواند فردا شب به جام برسد و در فصل جاری افتخارآفرینی کند.

دیگر خبرها

  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • عکس| جدیدترین تصویر از آلن دلون/تغییر چهره عجیب آقای بازیگر در 88 سالگی
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • عکس| پیام ناراحت‌کننده جواد کاظمیان برای تولد ۴۳ سالگی
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است