Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:26:34 GMT

برنامه‌های هفته تربیت بدنی در یزد تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۱۹۴

برنامه‌های هفته تربیت بدنی در یزد تشریح شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری قریب 400 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در این استان، فرهنگ‌سازی ورزش و جلب مشارکت آحاد مردم برای همراهی در برنامه‌های ورزشی را از مهمترین اهداف این اداره کل برشمرد.

به گزارش ایسنا، «مسعود شریعتی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی استان در دو بخش آقایان و بانوان به مناسبت هفته تربیت بدنی ورزش برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هفته تربیت‌بدنی از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت که در این هفته اداره ‌کل ورزش و جوانان استان، همگام با سراسر کشور اجرای برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد تا بتواند سهمی ارزنده در ترویج ورزش در جامعه داشته باشد.

شریعتی با اشاره به این که فرهنگ‌سازی ورزش و جلب مشارکت آحاد مردم برای حضور و همراهی در برنامه‌های ورزشی از مسائل مهم و اهداف این اداره کل است که سالانه در هفته تربیت بدنی و ورزش به آن پرداخته می‌شود، افزود: هفته تربیت بدنی و ورزش امسال با شعار «پیش به سوی ایران فعال» نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز در برنامه های این هفته بر تقویت بنیان خانواده، تمرکز بر تقویت روحیه جهادی و حماسی، تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی، تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی، تمرکز بر توانمندسازی کم‌توانان و تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

شریعتی با یادآوری این که قرار است متناسب با نام‌گذاری روزهای هفته تربیت‌بدنی، برنامه‌های متنوعی در این رابطه برگزار شود، اظهار کرد: «ورزش، همدلی و مشارکت اجتماعی» با رویکرد تمرکز بر تقویت بنیاد خانواده، «ورزش، ایثار ‌نهضت حسینی» با رویکرد تمرکز بر روحیه جهادی و حماسی، «ورزش، آگاهی و سبک زندگی فعال» با رویکرد تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی، از جمله شعار سه روز اول این هفته به‌شمار می‌رود.

وی افزود: «ورزش، سنت‌های آیینی و پیوند نسل‌ها» با رویکرد تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی، «ورزش، توانمندی و امید به آینده» با رویکرد تمرکز بر توانمندسازی کم‌توانان، «ورزش، پویایی و سلامت ملی» با رویکرد تمرکز بر توانمندسازی اقشار و «ورزش، معنویت و ولایت‌مداری» با رویکرد تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه، از دیگر شعارهای این هفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده معزز شهدای ورزشکار ، دیدار با ائمه جمعه و تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان انجام خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: افتتاح چندین طرح ورزشی و همچنین برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته های فوتبال، شطرنج، همگانی، ووشو ، ژیمناستیک، والیبال، تنیس روی میز، رزمی، تکواندو، بسکتبال، شنا، کشتی، دوچرخه سواری، بومی و محلی، کاراته، اسکیت، دوومیدانی، ورزش‌های روستایی و عشایری، قایقرانی‌، بدمینتون ، جودو و  کوهپیمایی، همایش‌های دوچرخه سواری ، پیاده روی ، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان اضافه کرد:  توجه ویژه به ورزش‌های همگانی در روستاها و نیز برپایی رقابت های بومی و محلی از دیگر محورهای فعالیت اداره‌های ورزش و جوانان در استان طی هفته تربیت بدنی خواهد بود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی هفته تربیت بدنی اداره ورزش و جوانان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی در طول شب بیشترین فواید سلامتی را برای افراد چاق دارد.

مطالعه اخیر گزارش می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به چاقی مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود که این تعداد به طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد نفر برسد.

«آنجلو ساباگ»، محقق و فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها است».

یکی از عوامل کلیدی عوارض مرتبط با چاقی، مقاومت به انسولین است - وضعیتی که در نهایت منجر به سطح بالای گلوکز خون و دیابت نوع ۲ می‌شود. ساباگ گفت: «داشتن سطوح بالای گلوکز خون می‌تواند آسیب فاجعه بار به سیستم قلبی عروقی ما وارد کند و منجر به نارسایی اندام شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۳۰۰۰۰ نفر بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دچار چاقی بودند و حدود ۳۰۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند.

محققان سطح فعالیت بدنی آن‌ها را در صبح، بعدازظهر و عصر طی حدود هشت سال زیر نظر داشتند.

در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشتر فعالیت بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب انجام می‌دادند کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند.

هم فعالیت بدنی متوسط و هم شدید، ضربان قلب و تنفس فرد را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی متوسط عبارتند از:

• پیاده روی سریع

• چمن زنی

• بلند کردن وزنه

• شنا کردن

انواع فعالیت بدنی شدید عبارتند از:

• دویدن

• بیل زدن

• ایروبیک

• بازی فوتبال یا بسکتبال

ساباگ گفت: «نتایج ممکن است تا حدودی با بهبود تنظیم متابولیک قلبی مرتبط با انجام فعالیت بدنی در طول شب توضیح داده شود، نظریه‌ای که توسط مطالعات بالینی اخیر پشتیبانی می‌شود.»

او توضیح داد: «بدن ما در شب بیشترین مقاومت را به انسولین دارد و برای کسانی که نمی‌توانند انسولین بیشتری برای جبران آن تولید کنند انجام فعالیت بدنی در این زمان ممکن است مقداری از مقاومت طبیعی به انسولین در شب را جبران کند.»

ساباگ افزود: «علاوه بر این، یافته‌های اخیر یک مطالعه بالینی کوچک‌تر نشان داد که ورزش در اواخر روز منجر به بهبود بیشتر فشار خون می‌شود، که یک عامل خطر مهم برای مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی است.»

کد خبر 6085950

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان