Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یکی از بازی‌های جام حذفی فوتبال انگلیس، بازیکنان تیم میهمان که هدف شعارهای نژادپرستانه هواداران تیم میزبان واقع شدند، اقدام به ترک زمین مسابقه کردند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (شنبه) در مراحل مقدماتی جام حذفی انگلیس (FA Cup) یک بازی میان تیم‌‌‌های فوتبال هارینگی بورو و یئوویل تاون برگزار شد که این بازی پس از توهین نژادپرستانه هواداران تیم یئوویل به بازیکنان حریف دسته هفتمی نیمه کاره رها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که 25 دقیقه به پایان بازی مانده بود و مدت کوتاهی پس از اینکه تیم یئوویل از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند، بازیکنان تیم هارینگی که کاسه صبرشان از شنیدن شعارهای نژادپرستانه حریف لبریز شده بود به دستور سرمربی‌شان تام لویزو از زمین بازی خارج شدند.

این حادثه در حالی در دور چهارم مرحله مقدماتی جام حذفی انگلیس رخ داد که 5 روز پیش اعضای تیم ملی فوتبال این کشور در خانه تیم ملی بلغارستان (در مرحله انتخابی یورو 2020) هدف شعارها و رفتارهای نژادپرستانه واقع شدند و رسانه‌های انگلیسی هم واکنش تندی به این ماجرا نشان دادند.

لویزو درباره اتفاقی که رخ داد به خبرنگاران گفت که مدافع تیم او کوبی رو هدف شعارهای نژادپرستانه واقع شده است، ضمن اینکه یکی از هواداران تیم یئوویل روی دروازه‌بان تیم هارینگی، داگلاس پایتات آب دهان انداخته و به همین دلیل هم او به بازیکنانش دستور داد که زمین بازی را ترک کنند.

استعفای سرمربی تیم ملی بلغارستان در اعتراض به نژادپرستی

لویزو به اسکای نیوز گفت: در ابتدای نیمه دوم ما یک ضربه کرنر به دست آوردیم و چند از بازیکنان تیم به من گفتند که هواداران در آن نقطه از زمین، صدای میمون شنیده‌اند. با این حال ما تحمل و کردیم و به بازی ادامه دادیم. بعد حریف یک ضربه پنالتی به دست آورد و در همان حین روی دروازه‌بان ما آب دهان انداخته و چند تا فشفشه و مواد محترقه به سمت او پرتاب شد. داور برای مدت کوتاهی بازی را متوقف کرد. بعد آنها پنالتی‌شان را به گل تبدیل کردند و وقتی که یکی از بازیکنان‌مان رفت توپ را از داخل دروازه بیرون بیاورد به او و کوبی رو توهین نژادپرستانه شد. بعد از آن من به چند بازیکن تیمم نگاه کردم و یأس و ناراختی را در چهره آنها دیدم. گذاشتم یکی دو دقیقه‌ دیگر از بازی بگذرد و بعد وارد زمین شدم و بازیکنانم را از زمین بازی بیرون آوردم چون به هیچوجه امکان نداشت دو سه تا از بازیکنان تیمم با آن وضعیت بتوانند به بازی ادامه دهند. چیزهایی که آنها می‌شنیدند واقعاً منزجر کننده و ترس در چهره‌شان مشخص بود. من نمی‌توانم بنشینم و ببینم که بازیکنان جوان تیمم از سوی گروه کوچکی مورد اهانت واقع می‌شوند.

تصمیم سرمربی تیم هارینگی با واکنش‌های مثبتی از جمله جنبش مبارزه با نژادپرستی «کیک ایت اوت» مواجه شده است. در همین حال اتحادیه فوتبال انگلیس هم اعلام کرده که به صورت اضطراری به این ماجرا رسیدگی می‌کند.

تایرون مینگس بازیکن تیم استون ویلا که در اولین بازی ملی‌اش برای انگلیس مقابل بلغارستان بیش از سایر بازیکنان سه‌شیر هدف شعارهای نژادپرستانه واقع شد هم با تحسین حرکت تیم هارینگی برای مبارزه با نژادپرستی در صفحه توئیتر خود نوشت:« گاهی اوقات در لیگ‌های دسته پایین‌تر این چیزها ممکن است به چشم نیاید اما همه با شما هستند. کشور ما هم بی‌عیب و نقص نیست.»

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال انگلیس فوتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال انگلیس فوتبال فوتبال انگلیس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | تراکتور در حالی خودش را آماده بازی با نساجی می‌کند که دیگر قرار نیست پاکو خمس روی نیمکت این تیم بنشیند. او روز دوشنبه قراردادش را با تراکتور فسخ کرد و حالا سرخپوشان تبریزی دوران جدیدی را تجربه خواهند کرد. مهدی شیری، مدافع راست تراکتور هم مثل اکثر بازیکنان این تیم، از خمس تمجید می‌کند و تأکید دارد که چیزهای زیادی از این مربی اسپانیایی یاد گرفته است. گفت‌وگوی همشهری با شیری را می‌خوانید.

در مورد جدایی خمس چه صحبتی داری؟

خمس مربی بزرگ و باسابقه‌ای بود که رزومه خوبی در فوتبال اسپانیا داشت ولی متأسفانه در ایران به هدفی که داشت، نرسید و از جمع ما جدا شد. او مدرس فیفا بود و فوتبال را از هر لحاظ به‌خوبی به ما آموزش می‌داد. کارکردن با این مربی برای من لذت‌بخش بود و نکات خوبی از خمس یاد گرفتم، برای او آرزوی موفقیت دارم.

انتقادی که از سوی هواداران تراکتور و رسانه‌ها به خمس می‌شد، این بود که با گذشت 23هفته نتوانست ترکیب ثابت تیم را پیدا کند. در این مورد چه نظری داری؟

وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و برخی مسائل هم پررنگ می‌شود که شما به یکی از آنها اشاره کردید. همه ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم. او دوست داشت به تیم کمک کند و شاید در برخی مسائل اشتباه کرد ولی دیگر نباید به گذشته فکر کرد.

تراکتور امسال هم قهرمانی را از دست داد تا هواداران این تیم همچنان در حسرت کسب نخستین قهرمانی لیگ باشند. در این مورد چه نظری دارید؟

ما امسال خیلی نزدیک به این بودیم که برای قهرمانی بجنگیم و شرایط خوبی داشتیم. اوایل فصل چند بازی را به‌دلیل عدم‌هماهنگی از دست دادیم چون نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشتیم. از طرفی بازی با مدعیان و رقیبان مستقیم را از دست دادیم و شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم هواداران تراکتور را شاد کنیم. اگر حتی مقابل مدعیان مساوی می‌کردیم همچنان برای قهرمانی شانس داشتیم، با این حال امیدوارم در ادامه بازی‌ها محکم کار کنیم و در جام‌حذفی هم دنبال جبران هستیم. قهرمانی در این جام هدف مهم ماست.

از عملکرد خودت در این فصل راضی هستی؟

از خودم بیشتر از این انتظار دارم. امسال دوست داشتیم همه ما بیشتر به تیم کمک کنیم.

چند هفته پیش مصاحبه‌ای به نقل از تو منتشر شد که پرسیده بودند استقلالی هستی یا پرسپولیسی. تو هم گفته بودی بعدا جواب می‌دهم که ظاهرا این موضوع به مذاق هواداران پرسپولیس که قبلا برای این تیم بازی می‌کردی، خوش نیامد. در این مورد توضیح می‌دهی؟

خیلی‌ها در این مورد از من سؤال کردند ولی من مصاحبه‌ای انجام ندادم و آن مصاحبه کذب محض بود. من بازیکن تراکتور هستم و اولویت اول و آخرم تراکتور است.

کیفیت لیگ امسال چطور بود؟

لیگ امسال خیلی تعطیلی داشت و یکی از دلایلی که مصدومان لیگ زیاد بودند، همین تعطیلی‌ها بود. در هر تیمی چند بازیکن رباط صلیبی پاره کردند و این اصلا خوشایند نیست. پارگی رباط‌ها در این فصل وحشتناک بود و تعطیلی‌ها اصلا برای لیگ ما خوب نبود. امیدوارم یک روز شاهد این باشیم که برنامه لیگ برتر از ابتدا تا آخر فصل مشخص شود و بازیکنان و مربیان هم برنامه خودشان را بدانند. وقتی بازی‌ها منظم برگزار شود، کیفیت فنی لیگ هم بالا می‌رود.

در مورد بازی با نساجی چه صحبتی داری؟

خب، آنها شرایط خوبی در جدول ندارند و در زمین خودشان دنبال برد هستند ولی ما هم محکوم به برد هستیم تا باخت قبلی را جبران کنیم.

کد خبر 845261 برچسب‌ها باشگاه تراکتور تبریز فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • لیست داوران جام حذفی انگلیس؛ مایکل اولیور داور دیدار منچسترسیتی - چلسی
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل صنعت نفت و پرسپولیس| شادی عجیب ویسی بعد از گل دقیقه آخر و اعتراض پرسپولیسی‌ها تا فرار تماشاگران از باران+تصاویر