Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه یونیسف گفت: مظلومیت «کودکان ای بی» در ایران، باید به گوش جهانیان برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی وزارت دادگستری، "چای بان" مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه یونیسف با همراهی رییس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران و نماینده وزارت خارجه در محل وزارت دادگستری، با محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود عباسی در ابتدای این دیدار گفت: چالش هایی که در فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و سایر کشورهای منطقه امروز کودکان با آن مواجهند مسئولیت خطیری را بر عهده شما می گذارد که ما نیز در این راه با شما همراه و همداستانیم.


وی ادامه داد: ما با دفتر نمایندگی یونیسف در تهران همکاری های خوبی را در دستور کار داریم که برای تحقق حقوق کودکان در کشور کمک خواهد کرد.


وی به تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان که نتیجه عملی آن تحریم هایی دارویی و غذایی است تاکید کرد و گفت: این تحریم ها باعث تشدید مشکلات کودکان می شود که برخلاف قوانین بین المللی است و ادامه داد که در دیدار خود با کودکان ای بی که علاقمند بودند به ملاقات شما بیایند قول داده ام که ندای مظلومیت آنها را به گوش جنابعالی برسانم. 


دبیر مرجع ملی در ادامه این دیدار به فعالیت های مرجع ملی در عرصه داخلی و بین المللی اشاره کرد و اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و سازمان یونیسف را هم راستا توصیف و تاکید کرد: به همین دلیل ما باید همکاری های مشترک خود را تقویت و برنامه هایی را به مورد اجرا بگذاریم که موجب ارتقاء حقوق کودک در ایران شود.


"چای بان" نیز در این دیدار گفت کودکان نباید تحت تاثیر تحریم باشند و در خصوص تهیه داروهای کودکان بیماری های خاص اعلام آمادگی و قول همکاری داد.


وی در ادامه با برشمردن پاره ای از اقدامات ارزنده و موفق کشور در حوزه کودکان، از اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و دبیر مرجع تشکر و قدردانی کرد.


در این ملاقات خانم "ابرایان" نماینده یونیسف در ایران نیز به مدرسه تابستانه حقوق کودک تبریز اشاره و اقدامات مرجع ملی در استان ها را ارزشمند دانست و آمادگی خود برای همکاری طبق برنامه کاری تنظیم شده و همچنین در برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق کودک در آذر ماه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اپیدرمولیز بولوسا (EB) یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند. شیوع این بیماری ۱ در ۵۰۰۰۰ است. شدت بیماری از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند. این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود و این بیماری در تمامی گروه‌های قومی و نژادی رخ می دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند. بیماری «ای‌بی» یک نوع بیماری پوستی تاولی در پوست و غشای مخاطی است که معمولا به دو صورت بروز پیدا می‌کند،در دسته اول افراد به صورت مادر زادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و دسته دیگر در بدو تولد دچار این بیماری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری ای بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در کنفرانسی خبری کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد».

این بیانیه می افزاید که بیش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه از آغاز جنگ کشته شده اند و ۶۰۰۰ نفر از آنها ۱۹۰۰۰ کودک را یتیم کرده اند.

یونیسف از تعداد زیاد کودکان مجروح در غزه در جریان بازدید خود شوکه شده است. نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها و پناهگاه‌ها.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227561 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند
  • هت‌تریک فیلم‌های ایرانی در جشنواره بین‌المللی هند
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید