Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه دبیرخانه هشتمین کنگره ژنتیک، مینو رفیعی افزود: بخش زیادی از معلولیت‌ها در دنیا از جمله در کشور ما علت ژنتیکی دارند و در صورتی که بتوانیم ژن مربوطه را تشخیص دهیم می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد و دیگر شاهد معلولیت در خانواده‌ای که پیش از این فرزندی مبتلا به نوعی معلولیت داشته‌اند، نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی برنامه بزرگی از ۲۰ سال گذشته تاکنون تحت عنوان مشاوره ژنتیک آغاز کرده و این مسئله از تکرار مجدد معلولیت در خانواده‌ها پیشگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش سرعت فناوری سرعت علم ژنتیک نیز بیشتر شده چرا که این علم به طور مستقیم وابسته به فناوری و تجهیزات است، گفت: برگزاری کنگره ژنتیک در بروزرسانی اطلاعات پزشکانی که در امر مشاوره ژنتیک فعالیت دارند بسیار حائز اهمیت است و باعث بروز رسانی علم آنها در حوزه دانش ژنتیک می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری های جدید ژنتیکی با توجه به ارتقای علمی ژنتیک در دنیا قابل شناسایی شده گفت: به روز رسانی دانش همکاران در این حوزه نسبت به سایر علوم بسیار حائز اهمیت است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه های مربوطه از طریق کنگره ژنتیک تلاش کرده‌ایم به روز رسانی دانش و همکاران در حوزه علم ژنتیک را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: کنگره ژنتیک ۱۰۰ درصد علمی است و مخاطبان آن پزشکان مشاوره ژنتیک هستند، همچنین این کنگره  ۲۲ الی ۲۳ آبان ماه در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی از اجرای برنامه‌ای  توسط این سازمان خبر داد که بر اساس آن همه معلولینی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و معلولیت آنها به غیر از حوادث و تروما به وقوع پیوسته باشد بیماری آنها از لحاظ ژنتیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رفیعی تصریح کرد: این طرح از ابتدای مهر آغاز شده و در صورت یکه اعتبارات لازم تخصیص یابد حدود ۳۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی تا پایان سال معلولیت آنها از لحاظ ژنتیکی ارزیابی می شود و تا از بروز مجدد معلولیت در خانواده‌های آنها جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و۵۰۰ معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و با برنامه‌هایی که آغاز شده، بررسی ژنتیکی معلولیت آن ها انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان معلولیت سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد