Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و یکم مهر امسال اعلام شد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال آب دریای خزر موافقت کرده است. در روز‌های اخیر اعتراضات مختلفی از طرف فعالان محیط زیست، کشاورزان، نمایندگان مجلس و ... به این طرح صورت گرفته است.

قاسم سوخته‌سرایی (رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان) ضمن اعتراض به این طرح به ایلنا گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان علاوه بر مشکلات زیست محیطی که حیات خطه شمال کشور را به خطر می‌اندازد، تبعات جبران‌ناپذیر اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر چنین طرحی شدنی باشد و توجیه اقتصادی دارد چرا آب خزر را به شمال گلستان و دشت ترکمن صحرا منتقل نمی‌کنند که در آنجا کشاورزان با مشکلات آبی دست و پنجه نرم کرده و معیشت‌شان در خطر است؟

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان، انتقال آب خزر به سمنان منجر به مهاجرت کشاورزان استان گلستان به استان‌های دیگر از جمله سمنان می‌شود.

او عنوان کرد: چرا باید طرحی را اجرا کرد که منجر به مهاجرت جمعیت استان‌های شمالی شود؟ چرا باید کارگران گلستانی مجبور شوند در جست‌و‌جوی کار به فلات مرکزی مهاجرت کنند؟

سوخته‌سرایی با تاکید بر اینکه انتقال آب خزر به فلات مرکزی کاری خطرناک است و توجیه علمی ندارد، گفت: کشاورزان گلستان با امضای نامه‌ای مراتب اعتراض خود را به مسئولان اعلام کردند. ما از نمایندگان استان‌های شمال کشور می‌خواهیم با این طرح مخرب مخالفت کنند و اجازه اجرای طرحی که کشاورزی و معیشت مردم شمال کشور را به خطر می‌اندازد، ندهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشاورزی محیط زیست کشاورزان تغییر اقلیم انتقال آب خزر به سمنان انتقال آب خزر ترکمن صحرا کشاورزی گلستان کشاورزان شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد دانشور، معاون شرکت آب منطقه‌ای قم، گفت: سهم آب کشاورزی کشاورزان جمکران به دلایل شائبه برانگیزی قطع و مسیر آن به سمت نامشخصی هدایت شده است.

دانشور گفت: این موضوع موجب شده ضمن ضرر به کشاورزان، میزان زیادی از این آب دچار هدر رفت شود.

کشاورزان این محدوده هم ادعا می‌کنند بیش از ١٠ روز است که هیچ آبی از مسیر این حقابه‌ها که در محدوده فلکه ارتش قم است هدایت نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران