Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ معین نبی بخش ستاره کبدی ایران که شاید کمتر کسی نام او را شنیده باشد دیشب با تیم کبدی بنگال وریرز در فینال لیگ حرفه ای کبدی هندوستان درخشید تا به عنوان ستاره این رقابت ها مطرح شود.

در زیر مصاحبه ایرنا با نبی بخش را بخوانید.

در خصوص رقابت‌های لیگ حرفه‌ای هندوستان و حضورتان در این مسابقات توضیح دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است کبدی به زودی وارد المپیک شود و به همین دلیل مسئولان این رشته تلاش زیادی برای نشان دادن جذابیت های آن دارند. مسئولان لیگ هند قراردادهای ۱۰ ساله‌ای را با شبکه‌های تلویزیونی مطرح دنیا امضا کردند تا رقابت‌های ستارگان جهان یا لیگ کبدی هند به صورت زنده پخش شود.

از حضورتان در لیگ هند بگوید.

۱۲ تیم در رقابت های لیگ حرفه ای کبدی هند حضور دارند و هر تیم حاضر در این رقابت ها باید سه بازیکن خارجی در اختیار داشته باشد. حدود ۱۴ بازیکن ایرانی در این مسابقات حاضر هستند و جالب است بدانید در تیم دابانگ دهلی که حریف ما در فینال بود معراج شیخ ملی پوش کشورمان نیز حضور داشت. 

در طول بازی، با معراج شیخ کری خوانی هم داشتید؟

دوستی بازیکنان تیم ملی کبدی ایران رمز موفقیت ما در جاکارتا است. در این دیدار با هم کری داشتیم اما هیچگاه رفاقت ما زیر سئوال نرفت.

رسانه های هندی تو را به عنوان ستاره فینال معرفی کردند در این مورد صحبت کن؟

در فینال خداراشکر بازی من گرفت و جایزه عوض کننده و بهترین بازیکن مسابقه را به من دادند و این اتفاق بسیار بزرگی است.

قهرمانی در مسابقات لیگ هند را می توان بهترین روز ورزشی تو دانست؟

بهترین روز ورزشی من قهرمانی با تیم ملی در بازی های آسیا جاکارتا بود و بعد از آن قهرمانی در لیگ هند بهترین روز ورزشی من به حساب می آید. جالب است بدانید در چهار مسابقه آخر، مهاجم و کاپیتان تیم ما مصدوم شد و در غیاب او من بازوبند را بستم.

چند سال سابقه حضور در رشته کبدی را دارید؟

متولد ساری هستم و حدود ۱۱ سال است که به صورت حرفه ای کبدی بازی می کنم.

در هند شناخته شده تر هستی یا ایران؟

بی تردید در هند همه من  را می شناسند و به خاطر این است که تمام بازی های تیم من پخش زنده تلویزیونی می شود. کبدی دومین رشته مهم در کشور هند است و شرایط آن قابل قیاس با ایران نیست.

مبلغ قرارداد این فصل شما چقدر است؟

۱/۵ میلیارد تومان از باشگاه هندی پول گرفتم. مطمئن باشید هیچ گاه نمی توانم چنین پولی از باشگاه های ایرانی بگیرم. جالب است بدانید بازیکنان تیم ملی کبدی بعد از قهرمانی در بازی های آسیا جاکارتا نفری ۲۴۰ میلیون تومان جایزه گرفتند.

آیا فصل بعد هم در تیم هندی می مانید؟

به احتمال ۹۰ درصد قرارداد خود را تمدید خواهم کرد.

وضعیت کبدی ایران را چگونه توصیف می کنید؟

کبدی ایران در دنیا بسیار شناخته شده تر از داخل کشور است. جالب است بدانید قبل از شروع مسابقات لیگ هند دیدار دوستانه ای میان ستارگان کبدی هند و دنیا برگزار شد که ۴ بازیکن تیم دنیا ایرانی بودند و توانستیم با درخشش همین ۴ بازیکن تیم هند را بازهم مانند بازی های آسیایی جاکارتا شکست دهیم. ایرانی ها استعداد بسیار خوبی در کبدی دارند اما متاسفانه امکانات ما خوب نیست. کبدی در هند یک کار تجاری است و پخش زنده باعث حضور حامیان مالی زیادی در این رقابت ها شده است.

برچسب ها: کبدی ، معین نبی بخش ، ستاره کبدی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!

به گزارش ورزش سه، امشب در مسابقاتی پرهیجان گرجستان با شکست یونان و لهستان با پیروزی مقابل ولز در ضربات پنالتی و اوکراین با برد 2-1 مقابل ایسلند فهرست 24 تیمی یورو 2024 را تکمیل کردند.
با برگزاری این سه دیدار از مرحله پلی آف جام ملت‌های اروپا، اکنون وضعیت تمامی گروه های یورو ۲۰۲۴ مشخص شده و در فاصله ۷۹ روز تا آغاز مسابقات، ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت خودشان را برای این مسابقات آماده خواهند کرد.
اکنون لیست گروه های یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس
گروه D: لهستان، هلند، اتریش و فرانسه
گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و اوکراین
گروه F: ترکیه، گرجستان، پرتغال و جمهوری چک

این تورنمنت در آلمان برگزار می‌شود و آلیانز آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ، جمعه ۲۵ خرداد میزبان بازی افتتاحیه است. در این بازی آلمان با اسکاتلند بازی خواهد کرد.
مسابقات یورو ۲۰۲۴ یک ماه ادامه خواهد داشت و فینال آن روز ۲۵ تیر ماه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.
این نخستین میزبانی آلمان بعد از اتحاد است و پیش از این آلمان غربی در سال ۱۹۸۸ میزبان جام ملت‌های اروپا بوده است.

دیگر خبرها

  • افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک
  • آبشار شِوی نیاگارای ایران + فیلم
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • پوریا امیری بوکسور ایرانی راهی فینال شد
  • امباپه، صلاح، مودریک و شاید هم گارناچو؛ ۵ فوتبالیست سرشناس المپیک ۲۰۲۴ کدام ستاره‌ها خواهند بود؟
  • ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ شناخته شدند!
  • 24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!
  • جدایی ستاره فوتسال ایران از باشگاه اسپانیایی رسمی شد
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی