Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:06:39 GMT

نمایشگاه های خوشنویسی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۶۱۵

نمایشگاه های خوشنویسی در استان مرکزی

به مناسبت هفته خوشنويسي نمايشگاه های خوشنويسي به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان مرکزی دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، به مناسبت هفته خوشنويسي، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «خط مهر» و با رويكرد: ترويج فرهنگ عاشورايي، فرهنگ نماز، عفاف وحجاب ، افزايش نشاط اجتماعي، صيانت از حقوق شهروندی، كاهش و پيشگيری ازآسيب های اجتماعی در شهرستان آشتیان دایر شده، این نمایشگاه از 27 مهر تا دوم آبان در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آشتیان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دراين نمايشگاه تعداد 65 اثر تابلوی خوشنويسي با خطوط نستعليق، شكسته، نسخ وثلث از 8 هنرمند خوشنويس شهرستان آشتيان ارائه شده است.

 

 

همچنین نمایشگاه خوشنویسی از آثار برخی هنرمندان خوشنویس شهرستان شازند در نگارخانه برادران شهید فرهمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور اساتید ارشد انجمن اراک آقایان پورهادی، کریمی و افشار و گروهی از علاقمندان و هنرجویان این هنر در گشایش یافت.

 

 

این نمایشگاه که شامل ۵۰ اثر از ۱۵ هنرمند شهرستان در قالب های نستعلیق، نسخ ،شکسته و خط تحریری است به مدت یک هفته جهت بازدید علاقمندان به این هنر دایر است.

 

 

لازم به ذکر است، نمایشگاه های خوشنویسی در سایر شهرستان های استان نیز در نگارخانه های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دایر است.

 

 

هفته ملی خوشنویسی از 21 تا 27 مهر نامگذاری شده و از سال 1396  به صورت رسمی آغاز شده است.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا هفته خوشنویسی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه (۳۱ فروردین) پس از حضور در فرهنگسرای نیاوران و بازدید از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآنی روایت باران در جمع خبرنگاران گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خودش را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند، زیرا وظیفه ما حمایت‌گری، نظارت و تنظیم‌گری است و هر میزان جریان مردمی حضور قوی‌تری داشته باشند می‌توان امیدوار بود این کار ادامه یابد و رشد کند.

خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است

وی افزود: هنر خوشنویسی در کشور ما با سابقه است و در آن پیشتاز هستیم به ویژه در حوزه هنر خوشنویسی مزیت مطلقی در جهان اسلام داریم که به دلیل وجود آیات و روایتی است که زبان بین‌المللی ما مسلمانان محسوب می‌شود و همه جا قابل ارائه است.

اثر «قیامت در قرآن» در ونیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: چند سال قبل که به شهر ونیز رفته بودیم آثار آقای بدرالسما «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت با وجود اینکه با نگاهی دینی و قرآنی بود، در اروپا و در دوسالانه ونیز بسیار مورد استقبال واقع شد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران به ویژه کار‌های دینی و قرآنی اختصاص دهیم.

وی افزود: ما هم این رویکرد را دنبال می‌کنیم و در بسیاری از دیدار‌های دو جانبه با وزرای کشور‌های مسلمان آثاری را که براساس عرف دیپلماتیک هدیه می‌دهیم، اغلب آثار هنرمندان ایرانی به ویژه خوشنویسان است.

اجرای بازار هنری ایران از امسال

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برگزاری اکسپو تصریح کرد: مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه دریافت کردیم که اواخر اسفند توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و گام بسیار مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، که بازار هنری ایران را از امسال اجرا خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: بنا داریم جریان هنر تجسمی به رشد مورد نظر در سال جاری و سال‌های آینده برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • مسابقه تصویرگری حمله موشکی سپاه به اسرائیل در نیمروز برگزار شد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس