Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@21:13:34 GMT

مهار آتش سوزی در پالایشگاه آبادان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۶۵۳

مهار آتش سوزی در پالایشگاه آبادان

آتش‌سوزی در کانال هدایت مواد زائد نفتی پالایشگاه آبادان مهار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان کانال هدایت کننده مواد زائد نفتی پالایشگاه آبادان امروز یکشنبه به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد که با تلاش آتش نشانی پالایشگاه آتش مهار و از سرایت به دیگر واحدها جلوگیری شد.

این آتش سوزی در زمان پنج دقیقه مهار شد و در این حادثه آسیب دیدگی جدی گزارش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحد ایمنی پالایشگاه آبادان در حال بررسی علت این حادثه هستند.

این آتش سوزی وقفه ای در فعالیت و تولید پالایشگاه نفت آبادان ایجاد نکره است.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در این پالایشگاه به فرآورده های نفتی تبدیل می شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز،سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می رفت./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود

وزیر نفت گفت: پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل به زودی با حضور رئیس جمهور در منطقه دهلران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به زودی با حضور رئیس جمهور پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی‌گازهای مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می‌شود.

وزیر نفت یادآور شد: همچنین از طریق این پالایشگاه سالانه یک میلیون تن اتان از طریق خط لوله‌ای که کشیده شده است به پتروشیمی‌های جنوب کشور از جمله ماهشهر ارسال می‌شود تا خوراک پتروشیمی‌ها از طریق این گازهای مشعل که در میادین غربی وجود دارد ارسال شده و به ارزش افزوده تبدیل شود.

اوجی توضیح داد: در این پروژه در تمام میادین نفتی که گازهای آنها سوزانده می‌شود و بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز است، از این پس در پالایشگاه دهلران تصفیه و شیرین می‌شود و یک میلیون خوراک پتروشیمی‌ها و نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون متر مکعب برای مصرف گاز خانگی در سراسر کشور را تأمین خواهد کرد.

اوجی با اشاره به رکورد مصرف بنزین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته‌ایم.

تمامی میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند

وی در خصوص برداشت از میادین نفتی و گازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته‌ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می‌کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی تاکید کرد: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند و قراردادهای آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت و گاز به رقم‌های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 739629

دیگر خبرها

  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد