Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری فارس گفت:با نصب صندوق در کلیه حوزه های قضایی و همچنین لینک های ارتباطی در سایت دادگستری استان فارس زمینه ارتباط مستقیم مردم با رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای بررسی مشکلات مراجعان به دستگاه قضایی فراهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه این سفر با اشاره به این که در این بازدید میدانی وضعیت دادگستری شهرستان های کوار و فیروزآباد را از حیث نحوه خدمت رسانی و برخورد قضات و کارکنان با ارباب رجوع و همچنین پیگیری امور قضایی مورد بررسی قرار داده ایم گفت: در دوره جدید که ریاست معظم قوه قضائیه شخصاً و به دور از هر گونه تشریفات در میان مردم حاضر و مستمع مشکلات مردمی هستند ما نیز وظیفه داریم با حضور در بین مردم و مراجعان به دستگاه قضایی مشکلات را از نزدیک پیگیری نمایئم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد نیازهای این دو حوزه قضایی از ابعاد مختلف بخصوص نیروی انسانی در بخش اداری و قضایی و همچنین ملزومات و مایحتاج لازم در راستای تقویت خدمت رسانی مرتفع گردد گفت: در همه بازدیدها موکداً بر حسن خلق همکاران قضایی و اداری تأکید داشته ایم و این موضوع را با جدیت و حساسیت ویژه توسط واحدهای نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دنبال می کنیم. رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با بیان این که در این بازرسی ها نظم و انضباط اداری و اوقات رسیدگی تنظیم شده برای رسیدگی به پروند ه ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد اظهار داشت: در این بازدیدها تأکید می گردد که اوقات رسیدگی ها نزدیک تعیین شود تا زمان رسیدگی ها کاهش پیدا کند. در ادامه این سفر یک روزه رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان فارس در حوزه قضایی فیروزآباد در دیدار با 67 نفر از مراجعان به دادگستری درخواست های مردمی  را اخذ و پرونده های مطروحه توسط مراجعان را مورد بررسی قرار داد. رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در جمع کارکنان حوزه قضایی های قضایی کوار و فیرزآباد با اشاره به این که ارتقاء ظرفیت نیروی انسانی در دستور کار مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد گفت: حجم کار و ورودی پرونده های قضایی و نیروهای انسانی به هیچ وجه متناسب نیست بنابراین نیازمند کار جهادی و حضور در محل کار در ساعات بعد از ظهر هستیم تا مطالبات مردمی و احقاق حقوق مراجعان در اسرع وقت محقق گردد. حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با تأکید بر این که احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار همکاران در مجموعه قضایی باشدگفت: خدمت به مردم توفیق و نعمتی است که خداوند متعال به بندگان خاص عطا می فرماید که  همکاران باید این نعمت الهی و شرایط و امکان ایجاد شده در رفع نیازهای مردم را غنیمت شمرده و خدمت رسانی به مردم را  برپایه عدل و داد و اخلاق اسلامی اولویت و سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس دستگاه قضایی رئیس کل دادگستری استان مشکلات نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شد.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار داد: در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام سامانه سامع به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاق‌های قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضائی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته است و گزارش‌های دریافتی سامانه هم به صورت روزانه بررسی و روند رسیدگی از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

شعبانی از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳۸۸ تقاضا معادل ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شده و مابقی هم برای رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در ضمن ۷۳ فقره درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود، جهت تکمیل نواقصی به ثبت‌کنندگان ارجاع شده است تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 739958

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید