Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:29:27 GMT

باید تا آخرین سرقله‌های دانش هسته‌ای پیش برویم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۸۵۱

باید تا آخرین سرقله‌های دانش هسته‌ای پیش برویم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: کشور ما باید تا آخرین سرقله های دانش در بحث هسته ای پیش برود و وجود نمایشگاه های صنعت هسته ای برای نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم و جذب علاقمندان و نخبگان به این حوزه و تقویت آن اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا، "محمدعلی دهقان" امروز ۲۸ مهرماه در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: این نمایشگاه سال ۹۱ نیز در دانشگاه شهید باهنر با ۹۸۰۰ نفر بازدیدکننده برگزار شده که رکورد تعداد بازدیدکنندگان در ۴۸ دوره نمایشگاه کشور مربوط به دانشگاه شهید باهنر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبلیغات منفی علیه انرژی هسته ای افزود: ۲۰ درصد از این انرژی برای استفاده قهرآمیز در دنیا استفاده می شود و استفاده های مهمی که از انرژی هسته ای در دنیا می شود خیلی متنوع است که استفاده از پرتوهای درمانی در علوم مختلف، لیزر در پزشکی، پرتونگاری های هسته ای و ... از جمل این کاربردهاست.

دهقان تصریح کرد: در شیرین کردن آب دریاها انرژی هسته ای نقش بسیار مهمی ایفا می کند و اگر تکنولوژی گذاخت هسته ای به دست بشر بیفتد، یک غول برای تولید انرژی است.

وی با اشاره به کاربردهای انرژی هسته ای در حوزه های مختلف از جمله اصلاح نژاد در دام عنوان کرد: این نیست که کشورهای خاصی در دنیا از این کاربردها بهره می برند حتی کشورهای جهان سوم از انرژی هسته ای استفاده می کنند و ضروری است که کشور ما در بحث هسته ای تا آخرین پیشرفت ها در دنیا دست پیدا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: کل دنیا حاضر نیست ذره ای از اطلاعات هسته ای اش به جایی درز کند و ما هرچه در صنعت هسته ای پیشرفت کرده و به دست آوردیم حاصل تلاش خودمان بوده است و حالا عده ای می گویند حق پیشرفت و دستیابی به این علم را ندارید.

وی افزود: مسئله این است که هیچ وقت بمب اتم به درد کشور مسلمانی از جمله ایران نمی خورد و مقام معظم رهبری در این زمینه فتوا داده اند.

دهقان تصریح کرد: بحث ما همه تکنولوژی و پیشرفت هسته ای صلح آمیز برای پیشرفت علم و رفاه مردم است که لازم داریم و حق مردم ماست و کشورهای دیگر در حالی که زرادخانه های خودشان پر از موشک هسته ای است، ما را منع می کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: کشور ما باید تا آخرین سرقله های دانش را در بحث هسته ای پیش برود و وجود چنین نمایشگاه هایی برای نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم و جذب علاقمندان و نخبگان به این حوزه و تقویت آن اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت هسته ای استانداری کرمان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا

مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه مقاله و پژوهش در حوزه علوم انسانی از سوی دنیا به صورت محدود مورد پذیرش قرار می گیریم، گفت: در این زمینه تفاوت ایدئولوژی و ارزش‌ها تاثیرگذار است.

مهدی معین زاده، مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی در گفتگو با ایسنا گفت: باید اندکی از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. باید ضمن حرکت در مرز دانش، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش های علوم انسانی در کشور و خارج از کشور گفت: یکی از نقاط قوت پژوهش های علوم انسانی، این است که در مرز دانش حرکت می کنیم. ممکن است این حرکت به صورت ترجمه، تالیف یا اقتباس از آثاری که در مرز دانش علوم انسانی در دنیا نگاشته می شوند، انعکاس پیدا می کند و مورد بحث قرار گیرد.

وی به نقطه ضعف پژوهش در علوم انسانی هم اشاره کرد و افزود: ضمن مغتنم دانستن این فرصت که ما در مرز دانش حرکت می کنیم ولی علوم انسانی ما ارتباطش با مسائل اجتماعی گسیخته است. مرز دانش بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا معنا پیدا می کند و مسائل آن ها با مسائل ما متفاوت است.

معین زاده تصریح کرد: باید اندکی  از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. این مسائل می تواند، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد. باید ضمن اینکه در مرز دانش حرکت می کنیم، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا
  • قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشور‌های دارای تکنولوژی کامل جداسازی ایزوتوپ‌ها
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها