Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@00:00:58 GMT

ریزش 8 هزار واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۸۷۰

ریزش 8 هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با ریزش 8248 واحد روبه رو شد.بازار بورس بعد از رکورد شکنی در هفته‌های قبل با ریزش‌های پیاپی همراه شده و امروز نیز 8248 واحد افت کرده و به رقم 301 هزار و 392 واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران با معیار هم وزن 2553 واحد کاهش یافته و به رقم 82 هزار و 95 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 1 میلیون و 102 هزار میلیارد تومان رسید.امروز معامله‌گران بورس بیش از 2.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 216 هزار نوبت معامله و به ارزش 1012 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با کاهش 2216 واحد به رقم 81001 واحد رسید.شاخص قیمت با معیار هم وزن با کاهش 1708 واحد به رقم 54943 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش 10هزار و 487 واحد به رقم 342 هزار و 359 واحد رسید.شاخص بازار اول بورس با کاهش 6هزار و 292 واحد به رقم 218 هزا رو 812 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با کاهش 15 هزار و 443 واحد به رقم 613 هزار و 956 واحد رسید.

امروز عمده  نمادهای مهم بورسی و شاخص‌های اصلی قرمز پوش بوده و نشان از کاهش داشته‌اند که کاهش این نمادها در افت شاخص کل اثرگذار بوده است.

به گفته برخی کارشناسان، دلیل ریزش شاخص کل بورس ترس از آینده کاری شرکت‌ها و عدم اطمینان به سود آور بودن سهام شرکت‌های بورسی است.

همچنین کاهشی بودن شاخص شرکت‌های گروه بانکی نشان می‌دهد که چشم انداز مثبتی بر روی فعالیت‌های بانکی مشاهده نمی‌شود که عمده آن رکود حاکم بر اقتصاد کشور و عدم تشکیل انتظارات مثبت برای رشد اقتصادی است.

امروز نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس شامل نماد بانک ملت، پالایش نفت تهران، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه مپنا، شرکت ملی صنایع مس ایران، بوده‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس تهران مربوط به شرکت‌های بانک تجارت به قیمت هر سهم 474 ریال، بانک ملت با قیمت هر سهم 5 هزار و 731 ریال ، بانک صادرات ایران به قیمت هر سهم 549 ریال ، بانک اقتصاد نوین به قیمت هر سهم 3 هزار و 526 ریال، و همچنین شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، سایپا و پالایش نفت بندرعباس، از نمادهای پربیننده بودند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل  کاهشی بوده و با ریزش 135 واحد به رقم 3هزار و 732 واحد رسید.ارزش روز بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از 213 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 834 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 120 هزار نوبت معامله و به ارزش 584 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی مارون،‌پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ میدکو، تولید نیروی برق دماوند و شرکت سنگ آهن گوهر زمین بیشترین اثر در کاهش شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توکارنگ، پخش هجرت،‌پتروشیمی زاگرس، ریل پرداز سیر و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار برخی از نمادهای بورسی دچار وقفه معاملاتی، برخی دچار توقف نماد و برخی مشغول بازگشایی نماد شدند که از جمله می‌توان به توقف نماد گروه دارویی برکت، پارس سوئیچ، شرکت چین چین و حق تقدم شرکت عمران و توسعه فارس اشاره کرد که برخی از این نمادها برای برگزاری مجمع و برخی به علت پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

همچنین نماد حق تقدم شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و نماد حفاری شمال بازگشایی شدند.

همچنین نماد شرکت ایران ترانسفو بازگشایی شد.

نماد سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بازگشایی شد.

همچنین توقف نماد سرمایه‌گذاری بهمن نیز صورت گرفت.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۷۹۹.۶۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۴.۱۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۴۰۸,۴۱۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۷۹۴.۴۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۲۶,۱۹۱.۳۷۰ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فارس»، «ذوب» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 739469

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳