Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:18:32 GMT

جنگ‌های تجاری ترامپ همه را متضرر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۹۰۷

جنگ‌های تجاری ترامپ همه را متضرر کرده است

رئیس صندوق بین المللی پول گفت تاثیرات منفی ناخواسته جنگ های تجاری آشکار شده است و همه ضرر کرده اند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، آسیب های جنگ های تجاری آمریکا را تمام دنیا از فلات های ایسلند گرفته تا کارخانه های اتومبیل سازی ژاپن حس می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی در هفته جاری روایت های ناراحت کننده ای از آسیب دیدن اقتصادهایشان در جلسات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن داشتند. برخی از آنها اشاره کردند سیاست آمریکا از دهه 1940 که به تشکیل صندوق بین المللی پول کمک کرد بسیار تغییر کرده است.

دیوید ملپس، رئیس بانک جهانی به شرکت کنندگان در جلسه این هفته گفت:« در آن زمان اقتصاد جهان بیش از یک دهه بود که تحت فشار عوارض بالا، رکود و جنگ قرار داشت که باعث شد هنری مورگنتو،وزیر خزانه داری وقت آمریکا از یک سیستم اقتصاد جهانی پشتیبانی کند».

ملپس گفت پیام آمریکا در آن زمان این بود:« اول هیچ محدودیتی برای  موفقیت وجود ندارد و دوم رونق و موفقیت گسترده به نفع همه است».

 کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت پس از به پایان رسیدن گردهمایی 189 عضو صندوق بین المللی پول ، تاثیرات منفی ناخواسته جنگ های تجاری آشکار شد.همه ضرر کرده اند.

 15 ماه پیش، آمریکا، بزرگترین وارد کننده جهان یک جنگ تجاری تلخ را با چین، بزرگترین صادر کننده جهان آغاز کرد. دونالد ترامپ هم در مرکز شکست اکثر مذاکرات تجاری با شرکای تجاری برتر واشنگتن قرار دارد.

 صندوق بین‌المللی پول در همین هفته تخمین زد که جنگ های تجاری رشد اقتصاد جهان را در 2019 تا سه درصد کاهش می دهد که پایین ترین حد طی یک دهه گذشته است.

 آسیب این جنگ ها به طور مساوی تقسیم نشده است. آمریکا به خاطر هزینه بالای داخلی مصرف کنندگانش، کمترین آسیب را در بین 20 اقتصاد برتر دنیا از کاهش صادرات دیده است.

 پیر موسکوویسی، کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی و مالی گفت بیشترین آسیب را کشورهای اروپایی حس کرده اند چون اقتصاد آنها به شدت وابسته به صادرات و برای تجارت باز است.

 بیش از 40 درصد تولید ناخالص داخلی آلمان در 2018 از صادرات به دست می‌آمد که بیشتر از هر اقتصاد بزرگ دیگری است.  گروه تجاری آلمان اخیراً پیش بینی رشد صادرات آلمان را در 2019 از 1.5 درصد تا 0.5 درصد پایین آورده است. بنابراین بسیاری از شرکت‌ها طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را لغو کرده اند که پیامدهایی در سال‌های آتی دارد.

نگرانی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و درگیری‌های تجاری این اتحادیه با آمریکا بر رشد اقتصاد جهان تاثیر منفی گذاشته است.

آسیب جنگ های جاری در کشورهایی که صادرات محور نیستند هم حس می شود، کشورهایی مثل ایسلند. این کشور اولین اقتصاد پیشرفته ای بود که پس از فروپاشی مالی 2008 از صندوق بین‌المللی پول تقاضای کمک کرد. از آن زمان به طرز معجزه آسایی اقتصاد خود را توسعه داده است و حالا این اقتصاد تهدید می شود.

ایسلند وابسته به گردشگری است و از زمان بحران مالی، تعداد سالانه گردشگران آن 5 برابر شده و به 2.5 میلیون نفر رسیده است. از زمان آغاز جنگ تجاری گردشگران ورودی ایسلند کاهش یافته و در تابستان سال جاری 15.6 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده اند.

 روابط تجاری بین کشورها باعث ایجاد صلح بیشتر در جهان در دهه‌های اخیر شده بود. تجربه های اخیر نشان می دهد هیچ وقت نمی توان بر روی تجارت جهان حساب کرد.

متوقف کردن جنگ تجاری به نفع چین، آمریکا و تمام جهان استجنگ تجاری مقصر بحران کند شدن رشد اقتصاد جهان است

 انتهای پیام/95

R7586/P/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • ویدئو | خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان