Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاستیک یکی از مهمترین بخشهای خودرو است که اگر دچار مشکل جدی شود قطعا رانندگی را با خطر مواجه می‌کند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ اقتصادی خودرو نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هنگام ترکیدن لاستیک یا همان تایر خودرو نخستین کاری که پس از حفظ آرامش از راننده بر می‌آید، محکم نگه داشتن فرمان با دو دست، تمرکز بر روی مسیر مقابل و عدم چرخش فرمان به طرفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین راننده نباید پایش را از روی پدال گاز به یکباره بردارد، زیرا این عمل اصطلاحاً موجب کله کردن خودرو شده و انتقال وزن خودرو از لاستیک‌های عقب به لاستیک‌های جلویی را بدنبال دارد.

نکته مهم دیگری که راننده باید حتماً رعایت نماید عدم استفاده از ترمز خودرو است، زیرا اگر تایر آسیب‌دیده در قسمت جلوی خودرو باشد، عمل ترمز کردن افزایش وزن و فشار خودرو بر قسمت جوی خودرو را بدنبال دارد که امکان انحراف و چپ کردن خودرو از عواقب بدیهی آن است.

اگر راننده احساس کرد خودرو در حال منحرف شدن است، باید به آرامی به پدال گاز ضربه بزند زیرا با این کار می‌تواند سرعت خودرو را حفظ کند و هم به آرامی سرعت را کاهش دهد.

اگر لاستیک‌های عقبی خودرو پنچر شده باشد ترمز ناگهانی حرکت رو به جلوی خودرو را سخت خواهد کرد، در این حالت راندن خودرو بسیار دشوار است و به احتمال زیاد خودرو منحرف خواهد شد.

پس از توقف باید خودرو به سمت راست جاده منتقل و از علائم هشدار دهنده استفاده شود تا از وقوع حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,1415/CT12 واژه های کاربردی مرتبط خودرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شهرام مومنی گفت: با گزارش آتش سوی یک خانه و یک مغازه نقاشی خودرو در بلوار لاکان رشت، ۱۳ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق و آب رسان به سرعت به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود مواد اشتعال زای شیمیایی و نفتی مانند رنگ خودرو و به هم پیوسته بودن سقف‌های این ۲ واحد، آتش به سرعت گسترش یافت، افزود: خودرو‌های پارک شده در این مغازه هم به صورت کامل سوخت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: با سرعت عمل آتش نشانان ، حریق به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن به واحد‌های صنفی و مسکونی مجاور جلوگیری شد.

شهرام مومنی با اشاره به اینکه انفجار هنگام عملیات اطفای آتش صدمات جانی نداشت، افزود: علت دقیق حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

وی از تجمع ساکنان منطقه هنگام عملیات آتش نشانان خبر داد و گفت: تجمع شهروندان در محل حادثه از سرعت عمل آتش نشانان و اطفای به موقع آتش جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت
  • کشف محموله میلیاردی تنباکوی قاچاق در بستک
  • اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید (فیلم)
  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • توقیف محترمانه خودرو یک خانم راننده توسط پلیس + فیلم
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه