Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مرکز آمار گزارشی ازتحولات قیمت زمین، آپارتمان و اجاره بها حدفاصل بهار ۹۷ تا بهار ۹۸ منتشر کرد که نشان می دهد قیمت زمین در مدت مذکور ۱۷۵ درصد و نرخ اجاره بها ۳۵ درصد رشد داشته است.

وضعیت قیمت فروش و اجاره زمین و ملک از سوی مرکز آمار ایران برای فصل بهار سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

بر این اساس در فصل بهار سال جاری نسبت به بهار سال گذشته قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی افزایش ۱۷۴.۶ درصدی داشته است.

قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۱۰۹.۶ درصد و متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه‎ سه‌ درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جزئیات تغییر قیمت های حوزه مسکن به شرح زیر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن قیمت زمین املاک نرخ اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان در خصوص نحوه محاسبه نرخ مصوب حق کمیسون مشاوران املاک گفت: این نرخ برای قرار داد‌های اجاره املاک مسکونی و تجاری یک چهارم اجاره بها و یا معادل هر یک میلیون تومان (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) از هر دو طرف است، به اضافه آنکه از ۱/۱/۱۴۰۳ با توجه به تغییر ارزش افزوده مالیاتی ۱۰ درصد مجموع این دو جمع کمیسیون مشاوران املاک از طرف موجر و مستاجر است.
سید مهدی حجازی افزود: چنانچه مشاوران املاک بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند، با آنان برخورد صنفی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه مربوطه ارجاع دهند.
وی با اشاره به گلایه‌ی برخی از شهروندان در خصوص تحویل نگرفتن واحد مسکونی پیش خریداری شده در زمان مقرر نیز گفت: قانونی در سال ۱۳۸۹ مبنی بر پیش فروش ساختمان و به تبع آن منع پیش تنظیم قرار داد فروش در مشاوره‌های املاک وضع شد که عقیم ماند و جنبه‌ی اجرایی ندارد، که باید سازوکار اجرایی درست آن در دستور کار قرار گیرد.
سید مهدی حجازی ادامه داد: شهروندان قبل از خرید و تنظیم قرار داد واحد‌های پیش فروش حتما از یک وکیل و یا مشاورحقوقی مشورت بگیرند.
وی ادامه داد: نبود امکان رهگیری بانک‌ها در سامانه خود نویس و تنطیم قرار داد اجاره اتباع خارجی در سامانه از دیگر مشکلاتی است که در هم اکنون با آن ماجه هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن