Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@13:47:12 GMT

توقیف 130 محموله غیرمجاز حمل دام در استان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۹۷۰

توقیف 130 محموله غیرمجاز حمل دام در استان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال ۱۳۰ محموله حمل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای و عرضه در این استان توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا حسینی روز یکشنبه گفت: با توجه به خطر دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف دامی به ویژه بیماری ‌های مشترک میان دام و انسان، اداره کل دامپزشکی استان سمنان با هر گونه حمل و نقل غیرمجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور ارتقاء بهداشت مرکزهای خرید و فروش دام در استان، نیمه نخست امسال ۵۱ متصدی خرید و فروش دام را ساماندهی کرده است.

حسینی با بیان اینکه هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند دریافت مجوزهای لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است، اظهار داشت: از ابتدا تا پایان شهریور امسال، ۳۳ هزار و ۷۰۳ گواهی بهداشتی برای تخم‌مرغ، شیر، دام و طیور زنده،  کود مرغی و حیوانی، فرآورده‌های منجمد، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال پنج هزار و ۹۹۲ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که منجر به ضبط ۲۴ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم فرآورده‌ ناسالم شد.

وی یادآور شد: ۶ ماه اول ۹۸، ۵۹۲ کد الکترونیک و سال گذشته یک هزار و ۳۲۴ کد الکترونیک مربوط به خودروهای حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال با هدف جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام و تایید سلامت دام و فرآورده‌های دامی، سه هزار و ۹۴۲ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های وارداتی و ۵۲ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های صادراتی انجام شد.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان حمل و نقل خرید و فروش شیر کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر

علی حسنکی پور رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری وسایل و ابزار متخلفین اقدام می‌نماید.

 کشتار غیرمجاز دام را عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی دانست و ادامه داد: صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نمی‌باشد و کشتار آنها بصورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه‌ی غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌گردد و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌نماید.

به گفته او از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی 
  • ۲۵۰۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه بوشهر