Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد امین موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) اظهار داشت: قانون اجباری استاندارد آسانسورها در سال ۸۲ تدوین شد این در حالیست که ساختمان بیشتر بیمارستان های تهران پیش از این تاریخ احداث شده‌اند.

وی افزود: اکثر بیمارستان‌های تهران با بازسازی و یا تعمیر آسانسورها به دنبال مطابق‌سازی شاخص های استاندارد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول آسانسور و پله برقی اداره کل استاندارد استان تهران ادامه داد: اکنون با هماهنگی‌هایی که با معاون دادستانی صورت گرفته است اخطاریه‌هایی به روسای بیمارستان‌ها برای استانداردسازی آسانسورها صادر شده است تا اقدام شود.

وی با بیان این‌که ۲۵ درصد بیمارستان ها همکاری کرده‌اند گفت: با شهرداری‌ها مکاتباتی انجام شده است تا زمانی که ساختمان‌ها گواهینامه تاییدیه آسانسور دریافت نکنند پایان کار ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.

موسوی تاکید کرد: علاوه بر نصب آسانسور  و دریافت تاییدیه استاندارد، بازدید سالانه نیز از آسانسورها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته استاندارد آسانسورهای دستگاه های اجرایی مورد بازرسی قرار گرفت بیان داشت: وضعیت این آسانسورها نیز به خاطر قدمت ساختمان‌ها مانند آسانسورهای بیمارستان‌ها بود.  

مسئول آسانسور و پله برقی اداره کل استاندارد استان تهران خاطر نشان کرد: طرح طاها از سال ۸۹ آغاز شده است و در هر طرح حدود ۷۰۰ تا یک هزار مورد بازرسی از مکان‌های مختلف انجام می شود تا ایمنی‌های آسانسورها پیگیری شود.

موسوی ابراز داشت: شاخص‌های استاندارد در آسانسورها به دو مساله فنی و ساختمانی مرتبط است که اکنون بیشترین مورد مسئله ساختمانی است.

به گفته وی، سالیانه ۱۷ هزار گواهینامه استاندارد در حوزه‌های مختلف در استان تهران صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علامت استاندارد استان تهران بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پلمب ساختمان‌های ناایمن خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بابایی با بیان اینکه سال قبل از 129 ساختمان ناایمن به عدد 75 ساختمان رسیدیم، اظهار کرد: برنامه ما این است که با پیگیری مناطق 22 گانه این آمار را ظرف 6 ماه به صفر برسانیم. کار سختی داریم اما مناطق پیگیری‌های لازم را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه این است که در سال جاری، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است تعداد 129 ساختمان نا ایمن بحرانی به صفر برسد، یادآور شد: این را هم باید در نظر بگیریم که سالیانه هزار ساختمان پرخطر نیز باید ایمن‌سازی شوند.در همین راستا سال گذشته هزار ساختمان تأییدیه ایمنی گرفتند و امسال نیز با توجه به برنامه چهارم توسعه، بیش از این تعداد در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه برخی حوادث در همین ساختمان‌ها رخ داده است که از جمله می‌توان به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر کمیته ایمنی در منطقه 2 تمام مراکز درمانی مورد بازدید قرار گرفته بودند. به طوری که بیش از 70 درصد تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و 30 درصد نیز در حال اقدام برای اخذ تأییدیه بودند.

بابایی با بیان اینکه این اقدام مثبت با همکاری سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را بر دریافت تأییدیه ایمنی منوط کرده است، لذا مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها کاهش خواهد یافت و به دنبال آن درآمد آنها نیز با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای اخذ تأییدیه شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، قطع و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به ایمن‌سازی، پلمپ خواهند شد، گفت: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً پلمپ می‌شوند.

مراکز درمانی و تجاری ناایمن تهران باید پلمب شوند

وی ادامه داد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن بحرانی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به صورت عملیاتی در حال انجام است؛ برای مثال در منطقه 2 تعداد هفت ساختمان شناسایی و زمان‌بندی برای آنها تعیین شد و همچنین ساختمان‌هایی که باید پلمپ شوند، مشخص و ساختمان‌های در حال ایمن‌سازی ملزم به تسریع در امور شدند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین تصریح کرد: مالکان 30 درصد از 75 ساختمان ناایمن تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند