Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:13:03 GMT

رشد جستجوی کلمه اربعین در گوگل

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۱۲۰

رشد جستجوی کلمه اربعین در گوگل

داده کاوی رفتار کاربران فضای مجازی در ایام اربعین امسال از روند رشد جستجوی کلمه کلیدی «اربعین» در جستجوگر گوگل و ثبت بیش از ۹۵ میلیون لایک در شبکه های اینستاگرام و توئیتر حکایت دارد.

داده کاوی (Data Mining) یک شرکت دانش بنیان در حوزه کلان داده (Big Data) از رفتار کاربران شبکه های اجتماعی نشان می دهد که در ایام اربعین امسال نزدیک به ۳ میلیون پست با موضوع اربعین حسینی به اشتراک گذاشته شده و این پست ها ۹۵ میلیون بار لایک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر نسبت به رویداد بزرگ اربعین حسینی بیش از ۲.۵ میلیون توئیت و ۲۸۳ هزار پست منتشر کرده اند.

بررسی موضوعات حول محور حواشی رویداد بزرگ اربعین حسینی در فضای مجازی به تفکیک فعالیت کاربران در بسترهای توئیتر و اینستاگرام نشان می دهد که بیش از ۲.۵ میلیون توئیت در مورد اربعین منتشر شده است. بیش از ۵۲ هزار کاربر در مورد اربعین در توئیتر صحبت کرده‌اند. مجموع این ۲.۵ میلیون توئیت، بیش از ۱۱ میلیون بار لایک شده است.

در همین حال بیش از ۲۸۳ هزار پست توسط ۸۹ هزار کاربر در مورد موضوع اربعین در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید شده است که این پست‌ها در مجموع بیش از ۸۴ میلیون بار لایک شده‌اند.

روند رشد جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با «اربعین» در موتور جستجوگر گوگل نیز جالب توجه است.

بررسی ها نشان می هد که روند جستجوی موضوعات کلیدی مرتبط با ایام اربعین و محرم در گوگل از سال ۸۹ تا سال ۹۷ سیر صعودی داشته است.

همانطور که در تصویر می‌بینید روند جستجو در گوگل و در مورد موضوع خاص محرم در طول سالیان اخیر رو به افزایش است. به طوری که سال ۹۷ بیشترین میزان جستجوی کاربران در مورد اربعین و محرم را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل