Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:19:33 GMT

رشت| مشکلات سایت زباله سراوان میراث سوء مدیریت است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۱۸۷

رشت| مشکلات سایت زباله سراوان میراث سوء مدیریت است

فرماندار رشت با بیان اینکه حل معضل پسماند و زباله سایت سراوان به علت غفلت و قصورهای گذشته طولانی شده است گفت: زباله هیچ شهری به غیر از رشت به سایت زباله سراوان منتقل نمی‌شود. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در نشست بررسی مشکلات انباشت زباله در منطقه سراوان رشت اظهار داشت: حل معضل زباله سایت سراوان به علت غفلت و قصورهای گذشته طولانی شده است اما روند انجام کارها در چند وقت اخیر با توجه به عزم دولت و شهرداری رشت به خوبی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با رد اظهارات شهردار رشت مبنی بر اینکه زباله 11 شهر به سایت زباله سراوان جهت دفن منتقل می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر فقط زباله‌های شهرستان رشت به سراوان منتقل می‌شود و زباله شهرهایی نظیر فومن، ماسال و صومعه‌سرا جهت انجام عمل پردازش به کارخانه کودآلی انتقال می‌یاید.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه برای انتقال زباله سه شهر فومن، ماسال و صومعه‌سرا به کارخانه کود آلی رشت قرارداری از گذشته بین شهرداری‌های مذکور و شهرداری رشت منعقد شده است تصریح کرد: بحث مدیریت پسماند در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان و به صورت اختصاصی در شهرستان رشت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

ساماندهی سایت زباله سراوان رشت در اولویت قرار گیردتولید کمپوست در سراوان رشت به 49 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردپروژه زباله‌سوز سراوان رشت 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی دفن غیربهداشتی و غیراصولی زباله در سایت زباله سراوان رشت از 30 سال گذشته تاکنون را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: حل مشکلات منطقه سراوان از سوی فرمانداری، شهرداری رشت، استانداری گیلان و کلیه دستگاه‌های اجرایی تابعه در اولویت قرار دارد و تمام این نهادها جهت رفع این معضل در حال تلاش هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تأکید بر اینکه گذشتگان در فرصت بسیار زیادی که در اختیارشان بود نتوانستند برای ساماندهی سایت زباله سراوان رشت اقدامی جدی انجام دهند گفت: زدودن مشکلات و آلودگی‌هایی که در سراوان رشت برای سکنه و اهالی آن ایجاد شده تکلیف و رسالت اصلی دستگاه‌های عضو مدیریت پسماند است.

فرماندار شهرستان رشت هدفگذاری‌هایی که در خلال جلسات مدیریت پسماند سایت زباله سراوان منعقد شده است را برشمرد و عنوان کرد: شن‌ریزی و سمپاشی زباله و ایجاد محیطی قابل سکونت در سراوان، تأسیس تصفیه‌خانه شیرآبه و احداث دستگاه زباله‌سوز از جمله مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مورد تأکید این کارگروه است.

مؤمنی‌زاده فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان و جلوگیری از دفن غیربهداشتی زباله و پسماند در سایت زباله سراوان رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم مجموعه شهرداری رشت و دستگاه‌های مربوطه در کنار مشارکت خود مردم برای نهادینه کردن این فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از امضای پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در طی ماه جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ رضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت زباله‌سوز 6 هزار تنی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور نمونه مشابهی از نظر فنی و یا به لحاظ ظرفیتی موجود نبوده و نمونه مورد بحث اولین پروژه زباله‌سوز با مقیاس بزرگ در سطح کشور است. در مسیر فرایند مطالعات و طراحی پروژه با پیچیدگی‌های فنی زیادی روبرو شدیم.

وی افزود: در همین راستا با به‌کارگیری متخصصین ذیربط و با دعوت از شرکت‌های پیمانکار این حوزه، کارشناسان و مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی به منظور هماهنگی و بررسی فنی مباحث پیرامون احداث پروژه برگزار شد که نتایج خوبی‌ حاصل و انشاالله با بررسی، تحلیل و جمع‌بندی نهایی، پیش قرارداد پروژه در اردیبهشت ماه به امضا طرفین خواهد رسید.

محمدی درخصوص مزایای استفاده از این روش گفت: مدیریت پسماند به روش زباله‌سوزی از بهترین روش‌های متداول کاهش دفن زباله در دنیاست که از مزایای آن ‌می توان به تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی با استفاده از خاکستر حاصل و درنهایت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی علی‌الخصوص آلودگی محیط با شیرابه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان تصریح کرد: مجموع پسماند تولیدی شهر تهران و شهرهای اطراف مثل باقرشهر و حسن‌آباد بعد از فرایند پردازش روزانه (تفکیک پسماند خشک) حدود 6 هزار تن است که با بکارگیری زباله‌سوز، موضوع شیرابه و دفن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به پایان خواهد رسید و آغاز فصل جدیدی در بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر