Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@08:13:50 GMT

دستگیری متهم به فرار مالیاتی ۹۴ میلیاردی در کرج

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۲۵۶

دستگیری متهم به فرار مالیاتی ۹۴ میلیاردی در کرج

خبرگزاری مهر: سردار عباسعلی محمدیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت نیابتی مبنی بر فرار مالیاتی فردی، از سوی یکی از ادارات استان خراسان رضوی و دستور رسیدگی به موضوع از سوی دادسرای کرج پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد.

وی گفت: بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی وارد عمل شده و در بررسی جزئیات پرونده مطلع شدند، متهم با تاسیس شرکت‌های صوری و دریافت کارت بازرگانی و امتیازات این شرکت‌ها اقدام به واردات کالا در حجم بسیار بالا کرده و به علت نپرداختن مالیات، موجب تضییع حقوق بیت المال و فرار مالیاتی به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به این که آدرس دقیقی از نامبرده وجود نداشت و متهم نیز متواری بود و فقط آخرین آدرس وی در سال ۹۰ در کرج موجود بود با پیگیری‌های شبانه روزی و بررسی آدرس‌های احتمالی و انجام تحقیقات نامحسوس در نهایت متهم در منطقه «مهرویلا» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار محمدیان اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر فرار مالیاتی اعتراف کرده و اذعان داشت، پس از دریافت کارت بازرگانی در استان خراسان رضوی اقدام به واردات انواع کالا‌ها اعم از تجهیزات پزشکی و الکترونیکی کرده و به علت بدهی و فرار مالیاتی به شهر کرج متواری و در آن جا ساکن شده است.

وی با بیان این که متهم با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شده است، افزود: مالیات یکی از ابزار‌های حیاتی دولت برای تعدیل ثروت و ارائه خدمات عمومی و رفاهی به آحاد مردم است و نقش به سزایی در رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد، بنابراین اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مقابله با پدیده فرار مالیاتی و احقاق حقوق عامه با قاطعیت پرونده‌های مالیاتی را رسیدگی می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرار مالیاتی دستگیری متهم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر

عبدی گفت: در پی گزارش سرقت از منزل بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در محل حاضر شدند و رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

 عبدی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران مشخص شد سه سارق اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی سارقان شدند و با هماهنگی مقام قضایی در سه عملیات مجزا یک متهم را در شهرستان اهر و ۲ متهم دیگر را در شهر‌های جنوب استان دستگیر کردند و با کشف اموال مسروقه به پلیس آگاهی اهر انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی ادامه داد: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، گوشی تلفن ماهواره‌ای، دوربین فیلمبرداری و دستگاه دی. وی. آر دوربین مداربسته منزل مالباخته کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد