Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@15:38:09 GMT

بازگشت حدود هزار بهره بردار چای به چرخه تولید

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۲۷۳

بازگشت حدود هزار بهره بردار چای به چرخه تولید

رئیس سازمان چای کشور گفت: امسال حدود هزار بهره بردار چای نسبت به سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایسنا، جبیب جهانساز با اشاره به پرداخت به موقع مطالبات چایکاران و اعطای تسهیلات به‌زراعی و خرید ماشین آلات هرس و دستگاه برگ چین گفت: مدیریت های اعمال شده از سوی سازمان چای کشور باعث شد که امسال حدود هزار بهره بردار نسبت به سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش ۴۰ درصدی قیمت برگ سبز چای، پرداخت تسهیلات کم بهره و همچنین پرداخت به موقع مطالبات چایکاران را از دیگر عوامل بازگشت بهره برداران به باغات چای دانست.  

جهانساز ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به عنوان بازوی مالی سازمان چای کشور بوده و  مکانیزاسیون باغات چای از اولویت فعالیتهای سازمان است که در این خصوص دو شرکت مکانیزاسیون به کمک صندوق حمایت از توسعه صنعت چای فعالیت می کنند و در حوزه به‌زراعی و اصلاح باغات چای نیز به کشاورزان چایکار تسهیلات چهار درصدی پرداخت می شود که در فرایندی ۵ ساله از بهای برگ سبز تحویلی شان کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور، تصریح کرد: هنوز در کشور کمباین برداشت چای وجود ندارد اما با توجه به باغات چایی که در دشت قرار دارند و حدود ۲۰ درصد از باغات چای کشور را شامل می شوند، به دنبال واردات این دستگاه هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش چای در حفظ اکوسیستم گیلان و گردش مالی دو هزار میلیارد تومانی که چای برای استان گیلان دارد، نشان از اهمیت ویژه این محصول در کشور دارد.

جهانساز خاطرنشان کرد: وجود بوته های چای از فرسایش شدید خاک جلوگیری کرده و با توجه به اینکه ۸۰ درصد باغات استانهای گیلان و مازندران در اراضی شیبدار واقع شده اند بالاترین نقش زسیت محیطی را در جلوگیری سیلابهای منطقه ای ایفا می کنند.

 وی گفت: تاکنون افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته را داریم و به ۱۲۴هزار تن برگ سبز رسیده ایم که خرید تضمینی برگ سبزچای تا پایان مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان چای کشور گفت: با تفاهم نامه ای که با پژوهشکده چای کشور بسته شد قرار است ارقام جدید سازگار با شرایط اقلیمی منطقه وارد شود.

وی گفت: توسعه برنامه مکانیزاسیون، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، اصلاح و به‌زراعی باغات چای از دیگر اولویت های مدیریتی در سازمان چای کشور است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست .
شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌برداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌ورداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان