Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال فناور گفت: سال گذشته با حضور در نمایشگاه نانو این امید در دل ما ایجاد شد که می‌توانیم مثل هم‌سن و سال‌هایمان ایده متفاوتی ارائه کنیم.

برهان افروزی، عضو تیم هوانو و کارشناس ارشد مهندسی پلاسما در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: من به همراه سایر اعضای تیم از دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند موفق به ساخت پروتوتایپ دستگاه تصفیه هوای پلاسمایی شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این پروتوتایپ با کمک فناوری پلاسمای سرد، هوای حاوی ذرات دود و ترکیبات آلی فرار را تصفیه می‌کند.

افروزی ادامه داد: عملکرد سامانه تصفیه هوا با فناوری پلاسمای سرد به این نحو است که آلودگی را از یک سمت وارد سیستم کرده و در قسمت میانی هوا تبدیل به پلاسما شده و در نهایت هوای تمیز از قسمت دیگر دستگاه خارج می‌شود. زمانی که این دستگاه روشن است هوای آلوده در تقابل با پلاسما تصفیه شده و در نهایت هوای تمیز از سیستم خارج خواهد شد.

این فعال فناور در خصوص مزیت‌های این دستگاه نسبت به نمونه خارجی، تصریح کرد: مهمترین مزیت‌های استفاده از این دستگاه قیمت پایین آن در برابر با نمونه مشابه خارجی است، همچنین مصرف برق و انرژی آن پایین است، قابلیت  شست و شو به صورت دوره‌ای را داشته و مجددا قابل استفاده خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نمونه اولیه یک سال زمان صرف شده است، گفت: نزدیک به ۶ ماه کار تحقیقاتی بر روی پروژه صورت گرفته و ۶ ما نیز ساخت دستگاه زمان برده و نمونه اولیه آن آماده شده است.

افروزی تاکید کرد: این دستگاه مشابه خارجی هم دارد که در صنایع به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه آن یک دستگاه کره‌ای است که در تونل توحید مورد استفاده قرار گرفته و کار تصفیه هوا را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این دستگاه در آشپزخانه صنعتی بزرگ استفاده می‌شود، تاکید کرد: چینی‌ها با نصب دستگاه‌های بزرگ دود حاصل از سوخت روغن را در این کارخانه‌ها تصفیه می‌کنند. امکان استفاده از این دستگاه برای پاکسازی هوای شهر‌ها در مقیاس‌های بزرگ وجود دارد به این صورت که با نصب آن در مسیر کارخانه‌های بزرگ و یا در شهرک‌های صنعتی PMD‌های ریز در دستگاه گیر افتاده و به وسیله پلاسما آن را به هوای پاک تبدیل می‌کند.

وی در خصوص ایده اصلی ساخت این دستگاه گفت: ما ایده‌ای داشتیم به نام «آسمان پاک» با این هدف که هوای پاک برای همه باشد و قطعا استفاده از چنین دستگاهی علاوه بر انسان‌ها می‌تواند به محیط زیست هم کمک کند و این در واقع مهمترین دغدغه ما قبل از ساخت دستگاه بود.

افروزی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر با صنایع مختلف ارتباط داشته باشیم، آن‌ها به ما اعتماد کنند و اجازه دهند این سیستم در صنایع مختلف نصب و تست شود، دستگاه مرحله به مرحله از حالت نمونه خارج شده و به صنعتی شدن نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه فناوری نانو به بهترین شکل ممکن امید را به تیم‌های استارت‌آپی تزریق می‌کنند، گفت: سال گذشته با یکی از هم تیمی‌ها در نمایشگاه نانو حضور پیدا کردیم، غرفه‌های مختلف و صنایع را که می‌دیدیم برایمان امیدبخش بود و به ما انگیزه داد که یک جوان هم سن و سال ما توانسته یک نمونه اولیه از یک دستگاه خاص را تولید کند و یا فناوری جدید ارائه نماید تا مورد استفاده مردم و کشور قررا گیرد و با همین رویا بود که انگیزه پیدا کردیم تا تشکیل تیم داده و با انجام کار‌های تحقیقاتی به نمونه اولیه دستگاه موردنظرمان برسیم.

این فعال فناور درباره حمایت‌های صورت گرفته از این ایده، تصریح کرد: نانو استارتاپ از ما حمایت کرد و ما توانستیم ایده خودمان را به یک محصول واقعی تبدیل کنیم و امروز قابل ارائه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع مختلف از طرح ما استقبال کردند، برخی هم ایده‌هایی داشتند که به کار اضافه شود تا کاربری آن ارتقا یابد و امیدواریم بتوانیم با این تغییرات نظر صنایع داخلی را جلب کرده و قرارداد‌های تجاری ببندیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو هوای پاک آسمان پاک پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است

آسمان تهران  امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.   به گزارش همشهری آنلاین، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   امروز (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.   بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.   آسمان تهران امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • دمای هوای تهران از فردا کاهشی می‌شود
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟