Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران  ۶ ماه نخست سال ۹۸ در دستور کار یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در ابتدای این گزارش با اشاره به عملکرد حساب درآمد و هزینه مرداد و شهریور ماه ۹۸ گفت: در بحث عملکرد حساب درآمد دو ماهه شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی دو ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۸۰ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل منابع و مصارف را برقرار نماید.

رسولی افزود: در دوماهه مرداد و شهریور سال ۹۸ شهرداری تهران توانسته مبلغ ۱۹.۶۱۹ میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد درآمد با ۳۸ درصد عدم تحقق تقسیم کرده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: از کل درآمد‌های دو ماهه مبلغ بیش از ۶۰۹ میلیارد ریال آن معادل ۹۴ درصد نقد و ۶ درصد آن غیر نقد است و آن قسمت از درآمد‌ها و منابع شهرداری تهران که بالفعل قابلیت نقد شوندگی نداشته منابع غیر نقد است.

او ادامه داد: از کل درآمد نقدی وصولی دوماهه ۴۴ درصد آن پایدار و ۵۶ درصد آن ناپایدار است و درآمد‌های پایدار از آن دسته از درآمد‌های شهرداری هستند که از دو خصیصه تداوم‌پذیری و حفظ کیفیت محیط شهری برخوردار باشند.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: دریافت عوارض نوسازی، توسعه عمران و عوارض مشاغل از سرفصل‌های درآمد پایدار هستند و درآمد ناپایدار ثبات ندارد و وابسته به وضعیت ساخت و ساز و سایر شرایط اقتصادی کشور است و فروش تراکم ساختمانی، تثبیت تجاری، تخلفات ساختمانی و جرائم ماده‌۱۰۰ از جمله مهم‌ترین درآمد‌های ناپایدار تلقی می‌شود.

رسولی با اشاره به عملکرد هزینه‌ی دو ماهه مدیریت شهری، گفت: شهرداری تهران در بخش مصارف تا سقف ۲۸.۸۸۰ میلیارد ریال اجازه هزینه‌کرد داشته است و با اعلام مبلغ ۲۲.۴۰۲ میلیارد هزینه ثبت شده در این دو ماه معادل ۷۴ درصد مصارف خود را منظور نموده است و از این مبلغ ۹۴ درصد به صورت پرداخت و ۶ درصد هزینه غیر نقدی است.

او در تشریح عملکرد حساب درآمد و هزینه شش‌دوازدهم با اشاره به عملکرد حساب درآمدی گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده در برش عملکردی ۶ ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۹۴.۱۴۰ میلیارد ریال اقدام کند و شهرداری در این دوره ۶ ماهه توانسته مبلغ ۷۶.۹۰۲ میلیارد ریال معادل ۸۲ درصد تحصیل کند، بنابراین طی ۶ ماهه مذکور کسری عملکرد ۱۷.۲۳۸ میلیارد ریال معادل ۱۸ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد هزینه شش‌دوازدهم شهرداری گفت: در این دوره شهرداری تهران اجازه داشت حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۸۶.۶۲۸ میلیارد ریال هزینه کند و در دوره مذکور مبلغ ۶۴.۸۵۱ میلیارد ریال هزینه در دفاتر ثبت شده است که از این مبلغ ۹۸ درصد به صورت پرداخت‌های نفتی و ۲ درصد هزینه غیرنفتی است.

رسولی در تشریح و ارزیابی خود گفت: طبق تقاضای همکاران مبنی بر ارائه گزارش مقایسه‌ای در جداول مقایسه درآمد و هزینه‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ همچنین مقایسه چهاردوازدهم، پنج‌دوازدهم و شش‌دوازدهم سال ۹۸ آورده شده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی سال گذشته در همین بازه زمانی نیز ۱۰ درصد بوده و در ۶ ماهه اخیر این شاخص به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: ۲۰ درصد درآمد‌ها از جنس غیر نقد و ۸۰ درصد آن نقدی است و این موضوع علامت اهتمام شهرداری به اصلاح نظام کسب درآمد و دور شدن از فروش انواع دارایی‌هاست.

رسولی افزود: هزینه جاری حقوق سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات مستقل نسبت به بودجه مصوب ۱۰۱ درصد است و این شاخص نشان‌دهنده دو نکته است و نکته اول این است که ارقام مندرج در سند بودجه سالیانه واقع‌بینانه نبود و نکته دوم این است که صرفه‌جویی صورت نگرفته است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: سهم مصارف هزینه‌ای ۶۶ درصد و سهم تملک سرمایه‌ای و تملک مالی به میزان ۳۴ درصد مصارف در ۶ ماهه اول سال جاری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند

حسین ذبیحی اظهار کرد: برای تهیه جهیزیه مورد نیاز این تعداد نوعروس ۱۷ میلیارد ریال از سوی خیران شهرستان جمع آوری و ملزومان منزل آنان تهیه شده است.

وی همچنین اعطای وام های کارگشایی را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه برای رفع مشکلات مددجویان اعلام کرد و افزود: سال گذشته برای ۱۱۹ خانواده ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کمک به رفع مایحتاج مددجویان سالمند نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سال گذشته هزینه شده که این کمک ها خارج از مستمری های ماهیانه، بسته های معیشتی و هزینه های درمان است.

هم اکنون در شهرستان ساوه چهار هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ۷۵ درصد آنان در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند