Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از تولید ۸۵۲ تخته فرش توسط مددجویان کرمانی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، "غلامرضا خواجه" به تولید سالانه ۱۴ هزار مترمربع فرش دست‌باف توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره کرد و گفت: مددجویان کرمانی در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵۲ تخته فرش به متراژ ۶۵۳۲ مترمربع تولید و روانه بازار فروش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در ۶ ماهه نخست امسال را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فرش‌های تولیدی مددجویان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

خواجه تعداد قالی‌بافان فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را ۳۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.

وی تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را ۳۳۸۱ دار اعلام کرد و گفت: به‌ منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

خواجه با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بافت فرش کمیته امداد امام خمینی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی