Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:09:03 GMT

درباره صندلی فروشی از وزارت بهداشت سئوال شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۹۰۶

درباره صندلی فروشی از وزارت بهداشت سئوال شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حتی یک مورد صندلی فروشی هم در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم رخ نداده است، گفت: این موضوع باید از جانب مسئولان وزارت بهداشت پاسخ داده شود.

به گزارش ایسنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های تراز اول کشور، عنوان کرد: نقل قول‌هایی در این باره از من منتشر شده که به درستی نقل قول نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوطه برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: به این دلیل که موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، بهتر است  مسئولان وزارت بهداشت در این باره پاسخگو باشند.

وی با استناد به اظهارات مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، ادامه داد: بر اساس اظهارات این مقام مسئول، آنچه رخ داده به این دلیل بوده که در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوطه برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است که اگر در این باره از وزارت بهداشت سئوال شود، پاسخ دقیق تری خواهند داد.

ظرفیت در وزارت علوم بسیار بیشتر از داوطلبان است

غلامی در پاسخ به این سئوال که حتی یک مورد هم، از پدیده صندلی فروشی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم نبوده است، تأکید کرد: قطعا این موضوع حتی یک مورد هم در دانشگاه‌های دولتی رخ نداده است چراکه ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از داوطلبان است.

به گزارش خانه ملت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این ترتیب اکثر دانشجویان در رشته‌هایی که علاقه مند هستند، تحصیل می‌کنند و رقابت فقط در برخی از رشته‌ها آن هم در 10 تا 15 دانشگاه‌ برتر کشور است؛ بنابراین این رقابت با اولویت تحصیل برخی از دانشجویان در محل زندگی خود، و اولویت‌های دیگر توزیع می‌شود و به همین دلیل صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد.

پایان پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندلی فروشی وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی