Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:30:30 GMT

۱۴۱۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در دماوند تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۹۶۹

۱۴۱۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در دماوند تخریب شد

مهدی حیدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ ترین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در شش ماه نخست سال جاری در بخش مرکزی به اقدامات صورت گرفته در راستای برخورد با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز اشاره و اظهار داشت: روستاهای بخش مرکزی با توجه به شرایط اقلیمی‌ همواره مورد توجه سودجویان بوده و شاهد ساخت و سازهای متعددی در سطح روستاها هستیم که نظارت بصورت روزانه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۰ مورد اخطاریه به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز صادر شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری مقامات‌ قضایی و پیگیری‌ اداره جهاد کشاورزی شهرستان تاکنون یک هزار و ۴۱۶ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح روستاهای بخش مرکزی انجام شده است.

بخشدار مرکزی دماوند همچنین به نصب دوربین های مداربسته و اجرای طرح پایش تصویری در سطحح روستاها اشاره کرد و گفت: این مهم نیز به همت دهیاری و شورای اسلامی چندین روستا انجام‌ شده که می توان گفت در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای این بخش مجهز به دوربین مدار بسته هستند.

حیدری همچنین از اجرای ۱۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی در راستای خدمت رسانی به اهالی روستا، توسعه روستاها و اعطای استقلال به دهیاری‌ ها در نیمه نخست سال خبر داد و بیان داشت: ۵۵ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح روستاها با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شده است.

وی به بررسی و حل مشکلات اهالی روستا توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: برگزاری دیدارهای مردمی از جمله اقداماتی است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود که از ابتدای سال تاکنون ۱۰ دیدار مردمی در سطح روستاها برگزار و مشکلات اهالی به صورت موردی بررسی و در راستای رفع آن اقدامات لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به طرح هادی، آب شرب، سوخت‌ رسانی، وضعیت نامناسب راه های روستایی و نبود زیرساخت‌های لازم‌ از مهم ترین مشکلات مطرح شده در این دیدارها بود.

بخشدار مرکزی دماوند از افتتاح دو دهیاری در روستاهای دشتک و وردانه در راستای اجرای افق مدنظر به منظور تمرکز زدایی از بخشداری و واگذاری امور به روستاها به عنوان یکی‌ از دیگر اقدامات انجام شده در طول این مدت خبرداد و گفت: برقراری کد آبادی روستای لی‌پشت به عنوان چهل و پنجمین روستای بخش مرکزی نیز به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

حیدری راه اندازی سامانه مکاتبات اداری دهیاری ها به منظور تسریع در انجام امور را به عنوان یکی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: به منظور ایجاد آرامش روانی‌ و رفاه اجتماعی تمام دهیاران، پرسنل دهیاری ها و پرسنل شورای بخش مرکزی برای نخستین بار در استان تهران تحت پوشش بیمه تکمیل‌ درمان قرار گرفتند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که داری دو بخش مرکزی و رودهن و پنج شهر دماوند، رودهن، آبعلی، ابسرد و کیلان می باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان

بازرس کل استان کردستان وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد بررسی قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عیسی هواسی عصر امروز با حضور در محلات و مناطق مختلف شهر سنندج، وضعیت ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد، در جریان این بازدید مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند.

بازرس کل استان کردستان با تاکید بر اینکه گسترش سازه‌های غیر مجاز و غیراصولی در شهرها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است، گفت: ساختمان‌های غیر مجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد.

وی افزود: آسیب اصلی و جبران‌ناپذیر ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیست‌گاهی منطبق بر اصول و استانداردهای شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می‌‌کند.

هواسی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست و هشدار داد: هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نبوده و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار خواهد گرفت. 

به گزارش تسنیم، در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و موثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است. در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر کرد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود