Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@14:31:30 GMT

هنوز همه مرا پدر «زی زی گولو» صدا می‌زنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۰۴۷

امیرحسین صدیق بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی را از شبکه دو سیما در حال پخش دارم و همچنین در سریال «گیله وا» به نویسندگی و کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان به ایفای نقش پرداخته ام که آماده پخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - وی در همین راستا ادامه داد: در سریال «مرضیه» در کنار عزیزانی همچون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، آتیلا پسیانی، پژمان بازغی، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام.

وی در خصوص همکاری خود با فلورا سام اظهار کرد: بنده از مدت‌ها پیش که فلورا سام در مقام نویسندگی و بازیگری فعالیت می‌کرد با وی آشنایی داشتم و همکاری من با وی در سریال «مرضیه» حدود پنجاه روز به طول انجامید و از این همکاری بسیار لذت بردم.

وی در ادامه پیرامون سختی‌های ساخت سریال «مرضیه» تصریح کرد: عجله صداوسیما برای پخش زودتر این سریال، پروژه را دچار سختی فراوانی کرده بود، چراکه سریال «مرضیه» قرار بود در محرم پخش شود و ما باید با سرعت بیشتری کار می‌کردیم.

امیر حسین صدیق در خصوص بازخورد مردم نسبت به سریال «مرضیه» اظهار کرد: متأسفانه بنده هنوز موفق به تماشای این سریال نشدم چراکه در شهرستان مشغول کار بودم اما از آنجایی که مردم در شهرستان‌ها بیشتر به تماشای تلویزیون می‌نشینند به همین خاطر با هرکسی در اینجا روبرو می‌شوم به من اظهار لطف می‌کنند و به‌طور کلی از سریال «مرضیه» راضی بودند، البته که برخی از فضای غم‌انگیز و دلگیر کار گله می‌کردند.

وی در ادامه از پخش سریال تاریخی «گیله وا» خبر داد و اظهار کرد: دو سال پیش سریال تاریخی «گیله وا» به کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان ساخته شده است و در نوبت پخش قرار دارد و بنده به‌شخصه منتظر تماشای آن هستم، هرچند چند بار تاریخ پخش آن مشخص شد، اما تغییرات کنداکتور موجب تغییر پخش زمان این سریال شده است.

وی پیرامون موضوع سریال «گیله وا» اظهار کرد: داستان سریال «گیله وا» پیرامون وقایعی است که در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران اتفاق افتاده است، این مجموعه حضور انگلیس‌ها و روس‌ها در ایران و شروع نهضت جنگل و شرایط قحطی و بیماری که در تهران رخ داد را روایت می‌کند و داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی را با داستانی عاشقانه به تصویر کشیده است.

وی پیرامون نقش خود در سریال «گیله وا» اذعان کرد: من در این سریال نقش یک مرد ارمنی - ایرانی را ایفا می‌کنم که به دلیل مشکلات موجود به گیلان سفر می‌کند و در آنجا با اتفاقاتی که در خلال حضور خارجی‌ها در ایران روی داده مواجه شده و داستان پیش با این موضوع پیش می‌رود، به نظر من سریال «گیله وا» برای برخی از مردم که حافظه تاریخی خوبی ندارند یک یادآوری تاریخی خوب خواهد بود.

وی پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه سینما به ویژه حضورش در فیلم سینمایی «نیروانا» اظهار کرد: فیلم سینمایی «نیروانا»، محصول مشترک ایران و بنگلادش به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم از چندی پیش کلید خورده است و هم‌اکنون مراحل تولید خود را به عنوان نخستین پروژه مشترک سینمایی ایران و بنگلادش در ترکیه سپری می‌کند و من در بخش افغانستان این فیلم حضور داشته‌ام.

صدیق پیرامون نقش خود در فیلم سینمایی «نیروانا» اظهار کرد: من در این فیلم نقش منفی داستان را بازی می‌کنم که یک قاچاقچی مواد مخدر خطرناک است که ملیت افغانستانی دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: فکر می کنم با توجه به معیار‌های سینمایی بنگلادش که شبیه به سینمای هند است و از طرف دیگر توانایی‌های عوامل ایرانی که در پروژه حضور دارند این فیلم سینمایی کار خوبی از آب در بیاید، به طور کلی سعی شده کار قابل قبولی برای ارائه در بنگلادش باشد.

بازیگر سریال «مرضیه» پیرامون حضور بازیگران خارجی در فیلم سینمایی «نیروانا» بیان کرد: آنانتا جلیل سرمایه‌گذار پروژه به همراه همسرش نقش اول فیلم «نیروانا» را بازی می‌کنند و من در تمام فیلم قصد جان «آنانتا جلیل» را دارم.

امیرحسین صدیق در ادامه پیرامون شاخص‌ترین نقش‌های خود تا به امروز اظهار کرد: بعد از بیست‌وپنج سال همچنان مردم بنده را پدر «زی زی گولو» صدا می‌زنند و خودم نیز تمامی نقش‌هایی که در ساخته‌های مرضیه برومند ایفا کرده‌ام را از همه لحاظ نسبت به دیگر کار‌هایم بیشتر دوست دارم چراکه شیوه کار مرضیه برومند با دیگر کارگردانان متفاوت است.

 بازیگر سریال «قصه های تا به تا» پیرامون حضور افراد چهره سینمایی در عرصه تئاتر که اخیراً باب شده است خاطرنشان کرد: حضور چهره‌ها در رونق تئاتر یک امر ضروری است و با توجه به اینکه سالن‌های خصوصی فراوانی ساخت و یا در حال احداث است، حضور چهره‌ها برای جذب تماشاچی ضروری است، اما امیدوارم حضور چهره‌ها حق بازیگران تئاتری که سال‌ها در صحنه جذاب و کم‌درآمد تئاتر زحمت کشیده‌اند ضایع نشود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون بازیگر ایرانی امیر حسین صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟

«طنازی» یکی از صفات بارز ایرانیان در طول تاریخ است که حتی در زمان وقایع مهم و حساس بروز پیدا می‌کند. چنانچه در مورد اخیر، از دقایق نخست عملیاتِ مشروع پاسخ ایران به حمله اسرائیل، شاهد واکنش‌های طنز به این موضوع به‌ویژه در فضای مجازی بودیم؛ واکنشی که به نظر می‌رسد ابعاد مختلف آن نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد.

در این زمینه محسن عاشوری _ جامعه‌شناس فضای مجازی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن طبیعی دانستن بروز واکنش جامعه نسبت به اتفاقات مهم، گفت: عکس‌العمل به هر پدیده نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در جوامع مختلف و بازتاب آن در افکار عمومی طبیعی است.

وی با اشاره به وجود تنوع در افکار عمومی، اظهار کرد: به همین علت نوع برخورد افراد هم متفاوت است، به شکلی که برخی به تحلیل موضوع می‌پردازند، برخی اطلاع‌رسانی می‌کنند و عده‌ای هم با پدیده‌ رخ‌داده شوخی می‌کنند.

این جامعه‌شناس با تاکید بر لزوم مدیریت افکار عمومی، بیان کرد: مدیریت منطقی شیوه‌ای است که باید اقناع افکار عمومی پیرامون یک اتفاق را به دنبال داشته باشد تا رفتارها و موضع‌گیری‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود، منطقی‌تر و اصولی‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت اقناعی نمی‌توان یک شبه کاری کرد و باید از قبل پیرامون آن طراحی داشت، افزود: افکار عمومی در جریان تمام مسائل پیرامون یک اتفاق نیستند و این نادانسته‌ها سبب بروز واکنش‌های مختلف می‌شود.

عاشوری با اشاره به اینکه بخش مهمی از مسائل جامعه توسط افکار عمومی مدیریت می‌شود، اظهار کرد: عدم مدیریت درست افکار عمومی ممکن است راه را به بی‌راهه ببرد. در عین حال که هر فرد از زاویه دید خود موضوعات جامعه را بررسی می‌کند، نباید از این نکته غافل شد که برخی اطلاعات هم در حوزه شایعات است که بر نوع رفتار فرهنگی فرد در اجتماع اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

شوخی با موشک و پهپاد و تانک در ایکس! + عکس

وی موضع‌گیری طنز افکار عمومی درباره اتفاقات مهم جامعه را بر چند وجه دانست و بیان کرد: گاهی این موضع‌گیری به دلیل هوش هیجانی جامعه است، به شکلی که برای ابراز خوشحالی پیرامون یک موضوع، افراد با شوخی و طنز واکنش نشان می‌دهند. اما گاهی این طنز در قالب تمسخر ظاهر می‌شود که این رویه نیاز به مدیریت اقناعی دارد.

عاشوری با تاکید بر اینکه در جامعه ایرانی «طنز و فکاهی» جایگاه خاصی دارد،‌ گفت: با توجه به این موضوع می‌توان با مدیریت شرایط سعی کرد طنزی که منجر به تمسخر می‌شود، اتفاق نیفتد.

وی ارائه اطلاعات دقیق به جامعه را راهکار این موضوع دانست و گفت: در واقع اطلاعات باید به شکل روان و با زبانی ساده ارائه شود تا شاهد رفتار منطقی از فرد باشیم.

عاشوری در پاسخ به این سوال که چرا طی سال‌های گذشته واکنش افکار عمومی حتی نسبت به اتفاقات تلخ جامعه گاهی به شکل طنز نمود پیدا کرده است؟ توضیح داد: زمانی که زنجیره اقناع افکار عمومی ناقص باشد ممکن است یکی از واکنش‌ها بی‌تفاوتی باشد که سبب استهزاء و شوخی می‌شود در حالی که با رعایت اصول مدیریت و اطلاع‌رسانی، جامعه هم احساس شخصیت می‌کند.

وی افزود: نمی‌توان در قبال اتفاقات مختلف با جامعه برخورد درستی نداشت و توقع رفتار متفاوت داشت. فضای مجازی نمی‌تواند به شکل سطحی مدیریت شود و نیاز به مدیریت اقناعی دارد؛ ضمن اینکه مدیریت با ایجاد محدودیت، متفاوت است.

این جامعه‌شناس فضای مجازی در پایان تاکید کرد: گاهی این شوخی‌ها به تلطیف فضای روانی جامعه کمک می‌کند. بخشی از طنز که منجر به ابراز خوشحالی از یک موضوع اجتماعی شود، می‌تواند مفید باشد،‌ اما نگرانی از این است که بخش دوم طنز به تمسخر تبدیل شود که مرز این دو نیز بسیار ظریف است. نباید یک کار بزرگ را با شوخی و خنده، کوچک جلوه داد و این هم تنها وابسته به اتفاقات سیاسی و امنیتی نیست و قابل تعمیم به همه موضوعات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • رقابت فرزاد فرزین با جواد عزتی در قطب شمال
  • آژاکس و رویاپردازی پیرامون بازگشت اریک تن هاخ
  • چند و چونی پیرامون طرح جذب نخبگان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • برگزاری نهمین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • انتصاب یک عضو جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • توضیح تراکتور در مورد عکس جنجالی ریکاردو آلوز در فرودگاه
  • توضیح تراکتور در مورد عکس جنجالی الوز