Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حامد دارابی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این تعداد متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین، از ابتدای شهریور ماه تا پایان روز گذشته در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان نام‌نویسی کرمانشاهی ها برای حضور در راهپیمایی اربعین افزایش پیدا کرده، گفت: سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین نامنویسی کرده بودند که این آمار امسال بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کار نام نویسی از زائران را انجام می دادند، گفت: علاوه بر این دفاتر زائران به صورت شخصی نیز برای ثبت نام در سامانه سماح اقدام کردند.

دارابی به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: امسال حجم عظیمی از زائران اربعین حسینی برای خروج از طریق مرز خسروی وارد کرمانشاه شدند.

**تردد بیش از ۱۶۰ هزار زائر از خسروی

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بودند که بر اساس آمار رسمی امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر از طریق این مرزها وارد کشور عراق شدند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق که پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال بازگشایی شد، امسال بیش از ۱۶۰ هزار زائر را راهی کربلای معلی کرد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد عراق شده اند و بیش از ۸۷ هزار هم به ایران بازگشته اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامانه سماح کربلا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق