Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: اصلاح فرآیند‌ها در صدور کارت‌های هوشمند پایان خدمت و معافیت منجر به شناسایی متخلفان و برخورد با آن‌ها و کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار تقی مهری در تشریح این خبر اظهار کرد: اصلاح فرآیندها، به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت‌های سربازی و همچنین صدور کارت‌های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده از نفوذ افراد سودجو در این فرآیند‌ها جلوگیری شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا عنوان کرد: به کارگیری پزشکان نیرو‌های مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) با آنان، همچنین ارتباط سامانه‌ای با بیمارستان‌ها و ارسال جوابیه از طریق پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی از جمله پدر، مادر، برادر و خواهر در معافیت‌های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر تخلفات در معافیت‌های کفالت، بیانگر اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی ناجا در جهت کنترل و اصلاح فرآیند‌ها مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و سایر بررسی هاست.

سردار مهری گفت: در سال‌های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا توانسته با اجرای طرح تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت‌های جعلی پایان خدمت و معافیت را شناسایی، کشف و ابطال کند، همچنین هوشمندسازی کارت‌های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت‌ها افزایش و جعل آن‌ها دشوار‌تر شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان عزیز به وعده‌های افراد سودجو و متقلب توجه نکنند و تنها برای کسب اطلاع از فرآیند‌ها و قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir، تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا پیامک سازمان به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سربازی معافیت سربازی کارت هوشمند ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع ، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان استاندارد، میثم لطیفی با تبریک موفقیت سازمان استاندارد در دریافت صلاحیت همترازی بین‌المللی اظهار داشت: این رویداد مقدمه‌ای برای تحقق جهش تولید است چرا که زمینه توسعه تعاملات بین المللی در حوزه اقتصاد و تجارت با این صلاحیت فراهم است.

رئیس سازمان اداری استخدامی، کیفیت و بهره وری را دو روی سکه تعبیر کرد و گفت: اگر بخواهیم بهره وری را در دستگاه‌های اجرایی محقق کنیم لازم است کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت با استاندارد رقم می‌خورد، افزود: استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخش، برای تولیدکننده سودآور و برای صادرکنندگان و واردکنندگان بازار آفرین است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

وی استانداردسازی در نظام حکمرانی کشور مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش‌های انقلابی، را ضروری دانست و اذعان داشت: با استانداردسازی خدمات، پیچیدگی نظام اداری از بین می‌رود و خدمات به سهولت در دسترس ارباب رجوع قرار می‌گیرد.

لطیفی؛ ایجاد آزمایشگاه استاندارد خدمات را لازمه ارائه خدمات در دولت مردمی دانست و تاکید کرد: با هوشمندسازی خدمات، فرآیندها کوتاه و منطقی می‌شود و در این صورت رضایت ارباب رجوع از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی حاصل می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با بیان اینکه استاندارد، رضایت راهبردی ایجاد می‌کند تصریح کرد: آموزش استاندارد باید به عنوان سرفصل دوره‌های آموزشی در مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد توجه قرار می‌گیرد تا افرادی که در بدو استخدام هستند بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند همچنین کارکنان و مدیران با شناحت مفهوم استاندارد بهتر تلاش کرده و بهره وری را افزایش دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به اهمیت موضوع استاندارد اشاره کرد و خواستار مساعدت بیش از پیش رئیس سازمان اداری و استخدامی برای تقویت نیروی تخصصی شد.

کد خبر 746711

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت