Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با دریافت اخباری از همیاران محیط زیست درباره ورود تعدادی از صیادان برای زنده گیری و صید پرندگان شکاری وحشی و حفاظت شده در نقاط مختلف استان، محیط بانان به همراه ماموران نیروی انتظامی در سه منطقه آبیک، بوئین زهرا و الموت موفق به شناسایی دامگاه و محل تله گذاری یا کوخت (که نوعی سازه برای به دام انداختن پرندگان شکاری ساخته می‌شود) شدندو تعدادی صیاد متخلف را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس نژاد افزود: از متخلفان یک بهله پرنده شکاری دلیجه و مقدار زیادی تور زنده گیری کار گذاشته شده در دشت برای صید پرندگان شکاری به همراه شوچه (نوعی دام است که به پشت کبوتر بسته می‌شود برای به دام انداختن پرندگان شکاری)، لاشه تاکسیدرمی ۴ قطعه پرنده وحشی از نوع دو قطعه پرنده آبزی و دو قطعه باقرقره به همراه یک قبضه سلاح شکاری تک لول و ادوات و وسایل مخصوص صید پرندگان شکاری در منطقه آبیک، تجهیزات و ادوات جرم در منطقه بوئین زهرا و یک بهله قرقی، سه قطعه سهره و ادوات شکار در منطقه الموت غربی کشف و ضبط شد.

او اضافه کرد: متهمان بازداشت و آلات و ادوات جرم ضبط و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: قیمت‌های نجومی چند صد میلیونی و حتی میلیارد تومانی پرندگان شکاری باعث تحریک و تشویق اشخاص ناآگاه و بدون مسئولیت برای پولدارشدن یک شبه از طریق صید و زنده گیری و قاچاق آن به کشور‌های عربی شده است.

عباس نژاد افزود: شیوخ عرب با آموزش این پرندگان شکاری از آن‌ها برای شکار، به ویژه شکار هوبره و جابجایی مواد مخدر استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشور‌های حوزه خلیج فارس، نسل این گونه‌های ارزشمند و حفاظت شده را در آستانه انقراض قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اعضای ۳ باند زنده گیری پرندگان شکاری در آبیک، بوئین زهرا و الموت دستگیر شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت

آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته گزارشی درباره زخمی شدن پرنده در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به دست ما رسید که گویا این پرنده با تور‌های صیادی سرگردان برخورد کرد.

وی افزود: باتوجه به این گزارش کارشناسان محیط‌زیست در محل حضور یافتند و باتوجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا این پرنده را باغ پرندگان انتقال دادند تا نسبت به انجام کار‌های درمانی اقدام شود.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از گذشت ۴۸ ساعت و اطمینان از سلامت پرنده این پرنده برای ادامه زندگی به طبیعت برگشت.

ربیعی با اعلام اینکه پرنده غواص گلوسیاه جز پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می‌شود، افزود: زمان بازگشت از مهاجرت این گونه معمولا اواخر زمستان است و به‌ندرت زمان مهاجرت به فصل بهار موکول می‌شود.

وی یادآور شد: معمولا هم گونه پرنده غواص گلوسیاه در قسمت جنوبی دریای خزر محدوده حوزه غرب استان و گیلان مشاهده می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: پرنده کمیاب غواص، گلوسیاه جز گونه‌های حمایت شده است که باتوجه به شیرجه زدن در آب دارای منقار تیزی است به همین خاطر چنین نامی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت